140399

۱۱ محدوده معدنی امیدبخش در استان اردبیل شناسایی شد

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در نتیجه عملیات اکتشافی انجام شده در استان ۱۱ مورد محدوده امیدبخش شناسایی و برای آنها پروانه اکتشاف صادر شد.

به گزارش دنیای معدن، رامین صادقی پیش از ظهر امروز در جلسه انعقاد تفاهم نامه اکتشاف معدنی در اردبیل اظهار کرد: براساس نامه معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، پهنه زون یک غرب مشگین شهر به مساحت 390 کیلومتر مربع طی تفاهم نامه ای بین این سازمان و کنسرسیومی متشکل از 11 شرکت بزرگ معدنی کشور تحت نام شرکت مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا طی مراسمی رسمی به این شرکت واگذار شد.

وی تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه شرکت پایا مکلف شد بلافاصله نسبت به آغاز عملیات اکتشافی اقدام و ظرف مدت حداکثر 6 ماه گزارش عملیات اکتشافی خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه کند تا نتایج این عملیات مشخص و در این زمینه اقدام شود.

15 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن استان اردبیل به خزانه واریز شدمعادن استان اردبیل ساماندهی می شود؛ 17 گونه مهره دار در معرض تهدید انقراضجرایم دیرکرد حقوق دولتی معادن استان اردبیل بخشوده می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: پیش از این چهار پهنه اکتشافی به سرمایه گذاران معدنی و شرکت های دارای صلاحیت فنی و مالی واگذار شده که در نتیجه عملیات اکتشافی انجام شده 11 مورد محدوده امیدبخش شناسایی و برای آنها پروانه اکتشاف صادر شده است.

صادقی بیان کرد: پیش بینی می شود براساس تفاهم نامه یاد شده و عملیات اکتشافی که در نتیجه این تفاهم به وقوع خواهد پیوست تعداد دیگری محدوده امیدبخش فلزی شناسایی و مراحل اکتشاف مقدماتی و نهایی آنها در باز ه های زمانی آینده پیگیری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به ظرفیت های استان اردبیل در حوزه معدنی گفت: تلاش و جدیت بر این است تا زمینه برای بهره برداری مناسب از معادن در سطح استان را با انجام عملیات اکتشاف انجام دهیم و از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید