140366

رحمانی: بخش صنعت و معدن رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرد

دنیای معدن - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارتقا شاخص های توسعه ای در بخش صنعت و معدن گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، رشد ۱۸ درصدی در بخش های مختلف صنعت و معدن کشور را شاهد بودیم.

به گزارش دنیای معدن، رضا رحمانی روز جمعه در آیین افتتاح کارخانه تولید کنسانتره مس «انجرد» شهرستان اهر، اظهار کرد: در ششماهه نخست سال جاری شاهد رشد ۶.۵ درصدی تولید فولاد، ۹.۱ درصدی تولید محصولات فولادی، بیش از ٦درصدی تولید سیمان و ۱۳ درصدی در تولید شیشه را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران شکست خورده است. افزود: هدف دشمن از تهاجم اقتصادی، تعطیلی و فشار بر واحدهای تولیدی کشور بود که ارتقای شاخص ها در این بخش، شکست آمریکا را نشان می دهد.
رحمانی ادامه داد: در نیمه نخست امسال به رغم تحریم های نامشروع آمریکا، جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی - معدنی نیز در کشور نسبت به مدت مشابه پارسال ٦.٥ درصد افزایش یافته و در واقع اقبال مردم در سرمایه گذاری بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه استخراج و برداشت از معادن از سیاست های اولویت دار وزارت صمت است، اظهار داشت: امسال همچنین بیش از ٥٠٠ میلیارد تومان در بخش اکتشاف مس بودجه گذاشته شده که به اندازه ١٠ سال فعالیت در این بخش است.
وی ادامه داد: اولویت های وزارتخانه در هفت محور و ٣٥برنامه تنظیم شده که توسعه بخش مس یکی از این برنامه ها است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس فرمایش های رهبر معظم انقلاب، نهضت ساخت و تولید داخلی در بخش صنعت و معدن راه افتاده و برنامه ریزی جهت تبدیل هزینه کرد دلاری برای تولید در داخل انجام شده است.
وی با بیان اینکه با اعتقاد و روحیه جهادی در عرصه تولید تلاش می کنیم، اظهار کرد: رشد صنعت در سال گذشته منهای ٩ درصد بود، در حالی که اکنون مثبت شده است.
وی افزود: بر این اساس می توان اذعان کرد که رشد اقتصادی و صنعتی ایران در دوره جدید آغاز شده است.
رحمانی همچنین با اشاره به ابلاغیه جدید وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: یکی از اقدامات جدید این وزارتخانه، انقلاب معدنی و در شرایط جدید، اولویت بکارگیری نیروی انسانی در این حوزه با نیروهای بومی مناطق است که ابلاغیه آن به همه مناطق کشور ارسال شده است.
وی افزود: همچنین ابلاغیه ضرورت انتقال حساب معادن به محل های اکتشاف و فعالیت آنها ارسال شده که باید امسال به مرحله اجرا درآید.
وی ادامه داد: تامین و تدارک فعالیت های معدنی هم باید از خود استان ها تامین شود و اگر در ظرفیت استان نبود، از ظرفیت تولید و متخصصان داخلی استفاده شود.
رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز جمعه برای شرکت در آیین افتتاح کارخانه تولید کنسانتره معدن مس «انجرد» شهرستان اهر به آذربایجان شرقی سفر کرد.
کارخانه معدن مس انجرد با ۳۰ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی با اشتغالزایی ۵۰۰ نفری توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری و اجرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید