140340

حضور فولاد خوزستان در چهارمین رویداد فناورانه صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری


چهارمین رویداد فناورانه صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری در حوزه صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت فولاد، با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و با هدف معرفی نیازها، ارائه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت فولاد، توسعه ساخت و تولید داخلی و همچنین حمایت این صندوق از شرکت ها به مدت سه روز از هفتم تا نهم مهرماه ۹۸ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و شرکت فولاد خوزستان در این رویداد حضور فعال داشت.
ابراهیم دادرس مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: در این همایش که با سخنرانی علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری، جعفر سرقینی معاون وزیر صمت در امور معدنی و سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همراه بود، مسائل کلان حوزه صنعت، شرکت های دانش بنیان، نحوه برقراری ارتباط موثر و حمایت از این شرکت‌ ها مطرح گردید.
وی افزود: در ادامه این رویداد، عملکرد شرکت‌های بزرگ فولادی کشور در حوزه فناوری، پژوهش و پروژه های اجرایی ارائه شد.
دادرس در بازدید معاون امور معدنی وزارت صمت از غرفه فولاد خوزستان، تاکید داشت: موضوع بومی‌سازی در فولاد خوزستان با دستور مستقیم و حمایت های پیوسته مهندس علی محمدی مدیرعامل این شرکت در حال اجرا است.
وی افزود: اولین نمایشگاه تخصصی بومی سازی فولاد خوزستان در مردادماه ۹۸ در راستای اقتصاد مقاوتی، تامین قطعات، تجهیزات و مواد از داخل کشور و همچنین در حمایت از سازندگان و تامین کنندگان داخلی و رونق تولید برگزار شد و نتایج بسیار مطلوبی برای توسعه تکنولوژی به‌ همراه داشت.
مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی در پایان سخنان خود از حمایت های مستمر مدیرعامل فولاد خوزستان در حوزه تکنولوژی و پژوهش و همراهی مسئولان و کارکنان در حوزه معاونت های خرید، بهره برداری ، برنامه ریزی و توسعه و مدیریت روابط عمومی جهت حضور در این رویداد ملی قدردانی نمود.
جعفر سرقینی معاون وزیر صمت در امور معدنی با حضور در غرفه فولاد خوزستان با تحسین عملکرد این شرکت در حوزه پژوهش و فناوری، از دستاوردهای فولاد خوزستان و حمایت های همه جانبه علی محمدی مدیرعامل شرکت تقدیر کرد.
این گزارش حاکی است، سخنرانی مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی فولاد خوزستان در روز اول همایش با نتایج موثری در برقراری ارتباط و توسعه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان داخلی همراه بود. همچنین پس از ارائه نظرات تخصصی و پیشنهادات، ارتباط مناسبی برای ایجاد بستر لازم جهت بهره مندی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف ۷۰ درصد کل هزینه سرمایه گذاری برای انجام پروژه های پژوهشی، مهندسی و ساخت برقرار شد.
گفتنی است، در اختتامیه این همایش سه روزه، فولاد خوزستان علاوه بر اخذ امکان تامین مالی از صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری، موفق به شناسایی ۵۰ شرکت تامین کننده و متخصص در حوزه صنعت فولاد و امضای ۱۵ تفاهم نامه همکاری شد.

این همایش با سخنرانی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، خداداد غریب پور رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری، نهم مهرماه ۹۸ پایان یافت.

دیدگاهتان را بنویسید