140332

10 معدن تعطیل شده قم فعال شد

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از فعال شدن ۱۰ معدن استان که در سال ۹۷ غیرفعال شده بود خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، محمود سیجانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه معادن استان اظهار داشت: سه پهنه اکتشافی شامل پهنه های مس حوض سلطان، مشترک با استان های مجاور به مساحت 450 کیلومتر و محدوده های حاصل از پهنه ژئوفیزیک جهت اکتشافات طلا و فلزاتی همچون آهن ثبت شده است.

وی با بیان اینکه چهار برنامه جامع در بخش معدن در برنامه های رونق تولید استان پیش بینی شده است، ابراز کرد: تسهیلاتی برای معدن گچ خیرآباد به مبلغ 45 میلیارد ریال جهت ایجاد واحد فرآوری گچ در شش ماهه نخست سال جاری پیگیری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تأکید بر اینکه 130 فقره سوخت واحدهای صنعتی معدنی استان در مردادماه ثبت و تأییدشده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه 27 جلسه مختلف در حوزه معادن استان قم برگزارشده است.

ایشان با اشاره به صدور سه فقره پروانه اکتشاف و صدور دو فقره گواهی کشف در شش ماهه نخست سال جاری عنوان کرد: در این مدت 12 فقره مجوز برداشت با میزان برداشت حدود 300 هزار تن و اشتغال زایی 40 نفر نیز صادر شده است.

سیجانی برگزاری یک نوبت مزایده 20 فقره پروانه بهره برداری معدن و محدوده شن و ماسه که منجر به واگذاری 6 محدوده معدنی گردید را موردتوجه قرار داد و گفت: 10 معدن استان قم که در سال 97 غیرفعال شده بودند به چرخه تولید و فرآوری بازگشتند.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری از 25 معدن بازدیدهای نظارتی و کنترلی صورت گرفته است، ادامه داد: بازدید مشترک 40 فقره پروانه بهره برداری معادن راکد با اداره کل منابع طبیعی جهت واگذاری آن ها از طریق مزایده و فعال سازی آن ها نیز در این مدت شش ماه انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید