140331

رئیس سازمان نظام مهندسی ایران مطرح کرد؛

مقاوم ترین صنایع در کشور، صنایع معدنی است

دنیای معدن - اسماعیلی گفت: می توان گفت یکی از مفاوم ترین صنایع، صنایع معدنی در کشور بوده است.

به گزارش دنیای معدن، داریوش اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی ایران در هشتمین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد: می توان گفت یکی از مفاوم ترین صنایع، صنایع معدنی در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ۵ ماه گذشته تولید کنستانتر آهن کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: خوشبختانه که در فولاد ۵ درصد افزایش تولید داشتیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه اگر از مدیران روز؛ و با تجربه استفاده شود اثر تحریم ها را می توان به صبر رساند افزود: خوشبختانه مسیر خوبی را در پیش گرفتیم.

وی ادانه داد: ما به دنبال این هستیم که اتصال بین دانشگاه و معدن را ایجاد کنیم مشکلات بخش معدن را استخراج کنند در دانشگاه ها صاحبان دانش شناسایی شوند با آنها و ارتباط برقرار شود. برای حل مشکلات به یک نتیجه برسیم.

این مقام مسئول بیان کرد: سرفصل های دروسی که امروز در برخی دانشگاه ها تدریس می شود در بخش معدن متالوژی و نقشه برداری متناسب با نیاز های بخش معدن نیست و ما به دنبال به روز کردن سرفصل های دروسی دانشگاهی با کمک وزارت علوم هستیم.

اسماعیلی گفت: حمایت از بیمه محصولات معدنی به ۵۰۰ هزار میلیارد افزایش پیدا کرده است و تا ۳هزار میلیارد تومان می توانیم وام کم بهره به معدنی ها پرداخت کنیم و این قطعا کار ساز خواهد بود.

وی گفت: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای بخش معدن تسهیلاتی را برای پژوهش در نظر گرفته ایم و تا ۲۰ درصد از حقوق دولتی معدنی ها بخشیده خواهد شد اگر در زمینه تحقیقات فعالیت پروژه هایی را به انجام برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید