140324

تا کی معادن خواب آلود در خراسان شمالی

دنیای معدن - راه افتادن بخش معدن، با اقدامات اداری کنونی، میسر نیست و باید چراغ معادن استان را خبره ها روشن کنند.

به گزارش دنیای معدن، ماه گذشته بود که محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در نشست شورای معادن استان گفت بخش معدن خراسان شمالی، در خواب است و برای فعال کردن این بخش، نیازمند فرآیندها و فعالیت های فراتر از کارهای اداری هستیم.

او در آن نشست گفته بود که راه افتادن بخش معدن، با اقدامات اداری کنونی، میسر نیست و باید بخش غیراداری، گروهی کهنه کار و مسلط، وارد عرصه شوند و چراغ معادن را روشن کنند.

استاندار خراسان شمالی در همان نشست همچنین بر تعیین تکلیف معدن سرب و رویِ آلبلاغ اسفراین تاکید کرده بود و هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به برداشت های غیرمجاز از ذخایر معدن آلبلاغ این شهرستان گفته بود: چون آلبلاغ در منطقه زیر مدیریت محیط زیست است، کاری انجام نشده و مردم، به خاطر سود اقتصادی، در این بخش فعال شده و از معدن بهره برداری کردند و آسیب هایی نیز به این عرصه وارد شد.

پایان هفته گذشته هم فرمانده انتظامی اسفراین در نشست خبری از کشف بیش از170 تن سنگ معدن سرب و روی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد و خواستار ساماندهی و تعیین تکلیف معدن آلبلاغ اسفراین شد.

مشکلات حوزه اشتغال از یک سو و ظرفیت های بالقوه منطقه و از جمله آلبلاغ از سوی دیگر، به مسئولان می گوید که برای بیداری بخش معدن، دلسوزی فوری و حقیقی خود را نشان دهند.

پرسشی که اینجا مطرح است و باید از کارشناسان پرسیده شود اینکه چند درصد از مدیران حوزه معدن خراسان شمالی، تخصص این حوزه را دارند و تا کی باید مردم بهای ورود غیرتخصصی و بی توجهی به شایسته سالاری را بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید