140225

صدور سیمان کرمانی به کشورهای همسایه

دنیای معدن - مدیر فروش کارخانه سیمان ماهان کرمان گفت: ۲۰ درصد محصول کارخانه سیمان ماهان طی چند ساله گذشته به صادرات اختصاص یافته به طوری که در حال حاضر سیمان ماهان به برخی کشورهای همسایه صادر می شود.

به گزارش دنیای معدن، "محمدرضا خیرخواه" در سمینار تخصصی روش های کاربردی اجرا و کنترل بین های مقاوم در برابر زلزله که در سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالی زرند برگزار شد، اظهارکرد: ما در نظر داریم همایش هایی با دید علمی در سطح شهرستان های استان کرمان در راستای آگاهی مردم در زمینه مقاومت سیمان برگزار کنیم.

وی با اعلام اینکه قبل این سمینار کار ما با نظام مهندسی رفسنجان آغاز شده است، گفت: ما از یک ماه پیش تاکنون، طرح توسعه ای کارخانه سیمان را راه اندازی کردیم که مقاومت سیمان را تا ۲۵ درصد افزایش دهیم که این کار برای افزایش مقاومت و کاهش آلایندگی های زیست محیطی می باشد.

مدیر فروش کارخانه سیمان ماهان کرمان با اشاره به صادارت این محصول با کیفیت بالا به کشورهای همسایه تصریح داشت: ۲۰ درصد محصول تولیدی کارخانه سیمان ماهان طی چند ساله گذشته به صادرات اختصاص یافته به وطوری که در حال حاضر سیمان ماهان به برخی کشورهای همسایه صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان زرند در گذشته نشان داده است که شهرستانی با سواد است، بیان کرد: تجارب سختی شهرستان زرند در زمینه زلزله داشته است و باید سازه های شهرستان زرند و حتی استان کرمان به سمت سازه های بتنی سوق پیدا کند، چون که مقاومت این سازه ها بسیار بالا است.

مهدی افضلی رئیس نظام مهندسی شهرستان زرند نیز در این مراسم ابراز کرد: زرند در زمینه ساخت و ساز رتبه خوبی در سطح استان کرمان دارد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان نظام مهندسی زرند در مرحله پارتیشن بندی است و تا شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: بتن بر اساس مقاومت در زرند به فروش می رسد و این موضوع بین سه ارگان فرمانداری، نظام مهندسی و بنیاد مسکن به تصویب رسیده است.

محمدرضا مهدلو شهردار زرند در این نشست با اشاره به شهرسازی زرند و حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و بازدید از شهرک زیتون این شهرستان گفت: شهرستان زرند شهرستانی زلزله خیز است که باید در راستای مقاوم سازی منازل این شهرستان تمام توان خود را به کار بگیریم.

وی مقاومت سازه های بتنی را یکی از اهداف برگزای این سمینارها دانست و تأکید کرد: هم باید ارتقای دانش را داشته باشیم و هم استفاده بهینه از مصالح استانداردی که در جامعه وجود دارد.

علیرضا اوحدی عضو سازمان نظام مهندسی کرمان نیز در این مراسم بیان کرد: سال گذشته استان کرمان مقام اول را در ایران تحت عنوان کنترل مقررات ملی ساختمان به دست آورد و این نشان افتخار برای مجموعه مهندسی استان است.

انتهای پیام

علیرضا رحمتی دبیر کمیته های تدوین استانداردهای ملی کشور و مدرس دانشگاه شهید بهشتی تهران ابرازداشت: موضوعی که در کشور ما وجود دارد این است که در خیلی از شهرستان های کشور ما تولید بتن به روش مکانیزه مطابق با استانداردهای روز متاسفانه به دلیل فقدان ماشین آلات مناسب، عدم وجود نیروی انسانی متخصص و نبود مصالح اولیه مناسب خصوصا سنگدانه به درستی انجام نمی شود.

علی الهی مدیر مجتمع آموزش عالی زرند گفت: هدف از برگزاری این سمینار می تواند بازگو کننده تعامل بین صنعت و دانشگاه باشد که هم برای تعالی اهداف دانشگاه ها باشد و هدف دانشگاه ها بیشتر جنبه حرفه آموزی، کارآموزی و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان در آینده است.

دیدگاهتان را بنویسید