140224

لزوم حرکت صنایع معدنی کشور به سمت استارت آپ ها

دنیای معدن - ۱۴ میلیون نیروی کار زیر پوشش قانون کار در کشور فعالند.

به گزارش دنیای معدن، مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر ، به فعالیت ۱۴ میلیون نیروی کار زیر پوشش قانون کار در بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه اشاره کردو گفت: بیش از ۳۶ هزار و ۶۰۰ مورد در کارگاه های بالای ۵۰ نفر و ۱۳۸ هزار مورد کارگاه های بین ۱۱ تا ۵۰ نفر فعالیت می کند و نشان می دهد کارگاه های با مقیاس کوچک پوشش اشتغال بیشتری دارند.

علی مظفری در آیین اختتامیه اولین استارت آپ ویکند ایمنی در مجموعه سرچشمه رفسنجان افزود: سالانه ۴۵۰ هزار مورد بازرسی انجام می شودکه پارسال بخش ساختمان بیشترین حوادث ناشی از کار را داشت و صنعت با ۲۱ درصد کاهش و معدن با ۵۰ درصد کاهش ،حدود پنج درصد حوادث را به خود اختصاص داد.

وی کلاه های ایمنی هوشمند را نمونه ای از کارهای استارت آپ ها معرفی کرد وافزودبا تجهیزکلاه به حسگرها ،علاوه بر اعلام موقعیت مکانی ، دمای بدن فرد، میزان اکسیژن خون، ضربان قلب و سطح هوشیاری افراد هم کنترل و در شرایط اضطراری به عنوان راهنما در معادن سطحی و زیرزمینی به عملیات امداد و نجات کمک می شود.

وی همچنین عینک های حفاظت هوشمند، گوشی های حفاظتی هوشمند، لباس های کار هوشمند و... را خروجی کار استارت آپ ها دانست و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار استارت آپ در حوزه ایمنی معادن در جهان فعالیت می کنند

حیدر ضیغمی مشاور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید بر لزوم حرکت صنایع معدنی کشور به سمت استارت آپ ها گفت: مس آغازگر این حرکت بوده وامید است استارت آپ های گوناگون در تمام معادن و صنایع معدنی کشور فعال شوند.
حسین احمدی مدیر محتمع مس سرچشمه رفسنجان هم با اشاره به رویداد استارت آپ ویکند تصریح کرد: مجتمع مس سرچشمه به عنوان پایتخت استارت آپ در حوزه صنعت و معدن هر سال این مراسم را برگزار و به صورت جدی از افکار نو و خلاق همگام با فناوریهای جدید حمایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید