140172

نیمی از طلای کشور در استان اصفهان تولید می شود

دنیای معدن - استاندار اصفهان گفت: 50 درصد طلای کشور در استان اصفهان تولید می شود و 35 درصد از صنایع نساجی در این استان فعال هستند و اصفهان با تولید 12 درصد از سیمان و 50 درصد آجر کشور رتبه اول را دارد.

به گزارش دنیای معدن، عباس رضایی شامگاه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان اصفهان اظهار کرد: سهم استان اصفهان از مجموع صنایع کشور 9 هزار و 563 واحد و درآمد آن ها 271 هزار میلیارد معادل 8 درصد درآمد کشور است.

استاندار اصفهان ادامه داد: تعداد 3 هزار و 779 طرح نیمه تمام صنعتی مهم در استان در حال اجرا است که 8 درصد طرح های کشور را شامل می شود و استان اصفهان با 498 معدن فعال رتبه اول کشور را داراست.

وی خاطرنشان کرد: 70 درصد سنگ های ساختمانی و تزیینی ایران با فعالیت بیش از 2 هزار واحد صنعتی در استان اصفهان تولید می شود و تولید بیش از نیمی از فولاد کشور در این استان است که علاوه بر تأمین نیاز داخل محصولات خود را به سایر کشورهای دنیا صادر می کنند.

رضایی یادآور شد: 50 درصد طلای کشور در استان اصفهان تولید می شود و 35 درصد از صنایع نساجی در این استان فعال هستند و اصفهان با تولید 12 درصد از سیمان و 50 درصد آجر کشور رتبه اول را دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه نهضت ساخت داخل در هفته گذشته عنوان کرد: تولید شتاب دهنده خطی و سی تی اسکن یکی از دستاوردهای واحدهای تولیدی استان اصفهان است که توانایی تأمین کامل نیاز کشور به این محصول در اصفهان وجود دارد.

وی اضافه کرد: تهیه نرم افزار توزیع کالا تحت عنوان شبکه «ره تاب» در بستر فناوری اطلاعات، تفویض اختیار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به شهرستان ها با محوریت فرمانداران و بازدید از 11 شهرک صنعتی با 72 مصوبه از اقدامات انجام شده در راستای رونق تولید در استان اصفهان است.

رضایی تأکید کرد: تأمین نقدینگی اصلی ترین مشکل تولیدکنندگان است و بانک ها هنوز خودشان را با شرایط تحریمی تطبیق نداده اند این در حالی است که قرار بود تسهیلات اعطایی از سوی بانک ها چهار برابر شود اما بانک های خصوصی 16 هزار میلیارد تومان از پول های مردم را از استان خارج کردند.

استاندار اصفهان پیشنهاد داد: میز اصفهان با مسؤولیت یکی از معاونان وزارت صمت در این وزارتخانه تشکیل شود تا واحدهای تولیدی این استان بتواند مشکلات خودشان را راحت تر حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید