140171

هند عنوان دومین رکوردار تولید زغال سنگ جهان می شود

دنیای معدن - روند رشد تولید زغال سنگ هند ادامه دارد و این کشور احتمالا امسال از آمریکا به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ جهان سبقت خواهد گرفت.

به گزارش دنیای معدن، نیلادری بهاتاچارجی، از شرکای کی پی ام جی در کنفرانسی در کلکته اعلام کرد که پیش بینی می شود در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۱۹، هند به میزان ۸۱۵ میلیون تن زغال سنگ تولید کند که بالاتر از ۷۳۰ میلیون تن در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ خواهد بود. سال مالی هند از اول آوریل تا ۳۱ مارس است.

طبق پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید زغال سنگ این کشور در سال ۲۰۱۹ به ۶۷۴ میلیون تن بالغ خواهد شد که کمتر از ۷۵۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ است.همچنان که اقتصاد هند رشد می کند، تقاضای هند برای نیرو نیز رو به رشد بوده و باعث افزایش تولید زغال سنگ شده است.

به گفته یکی از مدیران معدنی دولتی هند، این کشور نرخ سرانه ۱۱۴۹ کیلووات بر ساعت را در مقایسه با نرخ سرانه ۴۲۸۰ کیلووات بر ساعت در چین و سرانه ۱۲۸۳۰ کیلووات بر ساعت در آمریکا را دارد.

دولت هند تولید یک میلیارد تن زغال سنگ تا سال مالی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ را هدف گذاری کرده است که از این میزان پیش بینی می شود شرکت "کول ایندیا" ۸۸۰ میلیون تن تولید کند.

نیروگاههای زغال سوز ۵۵ درصد از تولید نیروی هند را تشکیل می دهند اما تولید داخلی زغال سنگ برای تامین تقاضا به حد کافی وجود ندارد.

طبق برآورد "اس اند پی گلوبال آنالیتیکس"، واردات زغال سنگ هند در سال ۲۰۱۸ به ۱۷۳ میلیون تن بالغ شد و پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۹ به ۱۹۳ میلیون تن افزایش پیدا کند. پیش بینی می شود واردات زغال سنگ هند در سال ۲۰۲۰ به ۲۱۳ میلیون تن برسد و از چین به عنوان بزرگترین واردکننده زغال سنگ سبقت بگیرد.

عمده واردات زغال سنگ حرارتی هند از اندونزی و آفریقای جنوبی است.

بر اساس گزارش پلاتس، هند بازار صادراتی اصلی آمریکا مانده که ۱۰.۴ میلیون تن زغال سنگ حرارتی به همراه ۵.۱ میلیون تن زغال سنگ متالورژیک و ۳.۱ میلیون تن زغال سنگ کک شو در سال ۲۰۱۸ به هند صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید