140155

شرکت فولاد خوزستان در فهرست ۴۰ شرکت برتر بورس تهران و فرابورس ایران قرار گرفت

دنیای معدن - شرکت فولاد خوزستان به علت بهبود قابل ملاحظه در عملکرد مالی نسبت به سال گذشته و از میان شرکت‌های پذیرفته شده نزد بورس تهران و فرابورس ایران در فهرست ۴۰ شرکت برتر سال ۱۳۹۷ قرار گرفت.


به گزارش دنیای معدن، روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه ۹۸ نشستی با حضور دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیران ارشد شفاف‌ترین شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس به منظور ارائه دستاوردها و اقدامات مثبت انجام شده که منجر به بهبود عملکرد شرکت‌ها شده است در سالن جلسات سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار گردید.
این گزارش حاکیست، با توجه به تجربیات بورس‌های اوراق بهادار در سطح بین‌الملل، شناسایی شرکت‌های ممتاز یا دارای موقعیت برتر اغلب بر پایه معیارهای نقدشوندگی سهام، میزان تاثیر‌گذاری شرکت بر بازار و برتری نسبت‌های مالی انجام می‌شود.
بر این اساس شناسایی شرکت‌های فعال‌تر در بورس اوراق بهادار تهران بر پایه ترکیبی از قدرت نقدشوندگی سهام و میزان داد و ستد سهام در تالار معاملات (تعداد و ارزش سهام داد وستد شده)، تناوب داد وستد سهام در تالار معاملات (تعداد روزهای داد وستد شده و دفعات داد وستد شده) و معیار تاثیرگذاری شرکت بر بازار (میانگین تعداد سهام منتشر شده و میانگین ارزش جاری سهام شرکت در دوره بررسی) است.
به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، دکتر شاپور محمدی در این دیدار که هدف از آن هم اندیشی با مدیران ارشد شرکت‌های شفاف بورس و فرابورس بود، گفت: توسعه بازار سرمایه و بهبود فرآیندهای داد و ستد سهام همه ناشران بورسی همواره مورد حمایت نهاد ناظر است و بورس امروز نقش مهمی در اقتصاد ملی ایفا می‌کند.
دبیر شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه از بزرگترین و مهمترین مجموعه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند، افزود: اطلاعات منتشر شده در کدال بهترین شاخص برای سنجش عملکرد واقعی اقتصاد است.
رییس سازمان بورس ادامه داد: شفاف‌ترین بنگاه های تولیدی و خدماتی در بورس ما حضور دارند و می‌توان به جرات گفت بازار سرمایه ما شفاف‌ترین نهاد اقتصاد است.
دکتر محمدی با اشاره به اینکه قصد داریم در سال جاری علاوه بر کمیت افشای اطلاعات، کیفیت آنها را نیز افزایش دهیم افزود: امیدوارم با همکاری اهالی بازار سرمایه شاهد افزایش شفافیت بیشتر در بازار سرمایه باشیم.
در ادامه این دیدار علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان به حمایت از تولید ملی، گفت: امروز فضا برای خیزش اقتصادی آماده شده و اکثر صنایع ما ثابت کرده‌اند مقابل تحریم ها و فشارها تاب آوری دارند.
وی با اشاره به اینکه حضور حداکثری شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در بورس گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور است، ادامه داد: شفافیت مهمترین دست آورد بازار سرمایه است و امیدوارم همه نهادها و همچنین شرکت‌های بورسی با همکاری یکدیگر مسیر حضور سایر شرکت‌ها در بازار سرمایه را هموار کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی از موضوعات امروز اقتصاد حل مشکل زنجیره تولید است و تکمیل این زنجیره و اصلاح فرآیند آن، رسالت شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی و خدماتی است. تکمیل زنجیره تولید ضرورت اقتصاد ملی ما است و قطعا یکی از راه‌های کنترل و مدیریت بحران‌های اقتصادی محسوب می‌شود. باید هرچه سریع‌تر خلاهای تولیدی را شناسایی و نقص‌های موجود را برطرف کنیم.
علی آقامحمدی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه امروز مطالعات آینده‌نگر و شرکت‌های دانش بنیان دو رکن مهم افزایش تولید محسوب می‌شوند، تاکید کرد: پیوند دانشگاه و صنعت انگیزه حرکت ایجاد می‌کند و ناشران بورسی باید به این دو اصل توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید