140152

بازدید مدیرعامل شرکت مس از طرح های توسعه ای شرکت مس در استان کرمان

دنیای معدن - دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس سه شنبه و چهارشنبه 26 و 27 شهریورماه از طرح معدن مس درآلو و طرح توسعه ذوب خاتون آباد بازدید کرد.

به گزارش دنیای معدن، در جریان بازدید از معدن مس درآلو و در دیدار مدیرعامل شرکت مس با مجری این طرح میزان پیشرفت این طرح در طول شش ماهه نخست 98 مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، پیش بینی می شود طرح معدن درآلو که مشتمل بر پروژه های باطله برداری و آماده سازی معدن درآلو، احداث کارخانه تغلیظ، آب رسانی، سد باطله و برق رسانی است در سال آینده به مرحله بهره برداری آزمایشی برسد.
گفتنی است، معدن مس درآلو دارای 150 میلیون تن ذخیره با عیار متوسط 0،39 درصد است که با راه اندازی کارخانه تغلیظ این معدن سالانه 100 هزار تن کنسانتره تولید خواهد شد.

ثبت رکورد بی نظیر تولیدی به رغم توقف کارخانه ذوب خاتون آباد
در ادامه این بازدید، صبح روز چهارشنبه دکتر سعد محمدی از طرح توسعه ذوب خاتون آباد بازدید کرد و سپس با حضور در جلسه تولید مجتمع مس شهربابک میزان پیشرفت این طرح و همچنین میزان تحقق برنامه تولیدی این مجتمع را در شش ماهه نخست سال 98 مورد بررسی قرار داد.
مدیر عامل شرکت مس در این جلسه با تاکید براینکه به رغم توقف ذوب خاتون آباد تولید شش ماهه نخست امسال شرکت بیش از 130 هزارتن کاتد است گفت: باید مجموعه مس آمادگی تولید 130 هزار تن کاتد دیگر در شش ماهه دوم سال جاری را داشته باشد تا شاهد خلق رکورد جدیدی در سال رونق تولید باشیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون شاهد رشد سهام شرکت مس هستیم گفت: اقدامات لازم برای افزایش 30درصدی سرمایه شرکت مس در جریان است و به زودی مجمع فوق العاده شرکت برای مصوب کردن افزایش سرمایه برگزار خواهد شد.
سعد محمدی با عنوان اینکه هم اکنون طرح توسعه ذوب خاتون آباد از پیشرفت خوبی برخوردار است و در زمان مقرر به بهره برداری می رسد گفت: با انجام این طرح ظرفیت ذوب خاتون آباد از 80هزارتن به 120هزارتن می رسد. ضمن این که با تکنولوژی جدید شرایط زیست محیطی مناسبی را به لحاظ رعایت استانداردهای بین المللی به اجرا خواهیم گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید