140151

ایجاد کارخانه های کنسانتره استراتژی اصلی شرکت مس

دنیای معدن - دکتر اردشیر سعدمحمدی در جلسه تولید مجتمع مس سرچشمه با تأکید بر اینکه درمجموع شرکت مس روند صعودی مناسبی را طی می کند، عنوان کرد: شرایط مناسبی برای اکتشاف شکل گرفته و استرات‍ژی اصلی شرکت مس ایجاد کارخانه های کنسانتره است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، اردشیر سعدمحمدی با اعلام این موضوع اظهار داشت: از 130 هزار تن کاتد مس که تاکنون در سال جاری تولید شده است، 115 هزار تن آن را فروخته ایم و برنامه ما در فروش مساعد است و برنامه فروش ماه بعد نیز کاملاً برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه درمجموع در زمینه تولید و گردش مالی وضعیت مناسبی را داریم، افزود: درخصوص توسعه ها نیز با توجه به بازدیدی که از معدن دره آلو داشتیم شرایط آن نسبت به بازدید قبلی خیلی بهتر شده و امیدواریم با مباحث مطرح شده شکل بهتری به خود بگیرد.


سهام مس نسبت به ابتدای سال جاری 30 درصد افزایش داشته است و تا یکی دو ماه آینده افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته صورت می گیرد

سعد محمدی ادامه داد: امیدواریم کارخانه کنسانتره دره آلو که زیرمجموعه مجتمع مس سرچشمه خواهد بود، در انتهای سال آینده روند نهایی خود را طی کند و این کارخانه می تواند گردش مالی سیستم را به شدت افزایش دهد و تا 1300 میلیارد تومان در گردش مالی شرکت تأثیر مثبت خواهد گذاشت.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه در مجتمع سونگون عملیات پیمانکاری برای احداث فاز 3 تغلیظ آغاز شده است، عنوان کرد: در معدن دره زار نیز فعالیت ایجاد کارخانه کنسانتره در حال انجام است.
سعدمحمدی به رشد سهام مس در هفته های اخیر اشاره و بیان کرد: سهام مس نسبت به ابتدای سال جاری 30 درصد افزایش داشته است و تا یکی دو ماه آینده افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته صورت می گیرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از ارتقا رتبه شرکت صنایع مس در بورس خبر داد و گفت: در بورس نیز روند مساعدی نسبت به شرکت صنایع مس وجود دارد و ارزش دارایی های شرکت روز گذشته حدود 39 هزار میلیارد تومان بود، خوشبختانه نسبت به سال گذشته از رتبه سوم به رتبه دوم شرکت های بورسی ارتقا پیدا کردیم و با راه اندازی کارخانه های کنسانتره که در دستور کار داریم می توانیم جایگاه مناسبتری را برای شرکت مس داشته باشیم.
وی درباره یکپارچه سازی سیستم مالی شرکت صنایع مس توضیح داد: به زودی اسناد حسابداری به صورت کاملاً مکانیزه و هوشمند خواهند شد و شفافیت مالی در سیستم اتفاق خواهد افتاد و دخالت انسانی در اسناد مالی وجود نخواهد داشت، همچنین برنامه نرم افزاری قیمت تمام شده را به صورت آنلاین برای هر سه مجموعه با یک نگاه ویژه و یکسان شکل می دهیم و ان شاءالله در سال 99 سیستم نرم افزاری مالی هوشمند که رفتارهای ما را نسبت به برنامه و نقاط ضعف را متذکر خواهد شد، خواهیم داشت.
سعدمحمدی در پایان تأکید کرد: بر این عقیده هستم که پرسنلی که ازلحاظ اخلاقی، فنی و پاکدستی شایسته هستند حق دارندکه در این سیستم رشد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید