140098

کارخانه فرآوری زغال سنگ طبس با ظرفیت ۵۵۰ هزار تن در سال

دنیای معدن - کارخانه فرآوری زغالسنگ طبس روز یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ با حضور پورمند مدیرعامل میدکو و طی برقراری تماس تلفنی با آقای قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و رییس هیأت مدیره میدکو با ذکر یا امام هادی (ع) آغاز شد.

به گزارش دنیای معدن، مجید قاسمی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و آرزوی توفیق برای کارکنان، راه اندازی و بهره برداری این کارخانه را تبریک و برای مجموعه میدکو آرزوی موفقیت روز افزون نمودند.

همچنین پورمند در سخنان خود فرمود: این کارخانه در ادامه زنجیره تأمین فولاد شرکت میدکو راه اندازی شده و بخشی از کنسانتره کک سازی شرکت فولاد زرند را تامین خواهد نمود.

وی ادامه داد: پس از روشن شدن کوره شماره یک کارخانه پخت سنگ آهک و دولومیت و راه اندازی این پروژه ان شاءالله و در آینده ای نزدیک در راستای حفظ محیط زیست کارخانه خنک سازی کک به روش خشک (CDQ) به بهره برداری خواهد رسید.

پورمند در پایان گفت: افتتاح این پروژه ها هدیه کوچکی است به ملت شریف ایران از سوی فرزندان این مرزو بوم که در قالب شرکتهای مختلف و گروه های کاری باعث ثروت آفرینی در زمینه معدن و صنایع معدنی شده اند در همین راستا ان شاء الله تا پایان سال جاری کارخانه 1.7 میلیون تنی فولاد زرند به روش کوره بلند نیز به بهره برداری خواهد رسید.

کارخانه فرآوری زغالسنگ طبس از پروژه های شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) با ظرفیت تولید 550 هزار تن کنسانتره زغالسنگ کک شو در سال ساخته شده و در حال حاضر با اشتغال زایی برای 150 نفر از جوانان بومی در جهت توسعه منطقه قدم برداشته است. این کارخانه با طراحی شرکت مهندسی معیار صنعت و اجرای شرکت مانا از دیگر شرکت های زیرمجموعه میدکو ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید