140084

فعالان اقتصادی هم چنان در انتظار تشکیل «شورای معادن» خراسان شمالی هستند

دنیای معدن - رییس سازمان صمت خراسان شمالی گفت: تمام اعتبارات سفر رهبری در حوزه معادن جذب شده و در شورای معادن حرفی برای گفتن داریم. اما بیش از یک ماه است که درخواست درخصوص تشکیل شورای معادن ارسال می شود اما تاکنون به دلیل مشکلات مختلف این شورا تشکیل نمی شود.

رضا فیروزه در بجنورد با بیان اینکه سنگین ترین تفاهم نامه های سفر ریاست جمهور به خراسان شمالی در حوزه سازمان صمت انجام گرفته است٬ اظهار داشت: تمامی فعالیت های مرتبط با معادن از سوی استان شروع شده و هیچ کاستی موجود نیست و باقی کار مرتبط با تصمیمات کشوری است.

یاسوج| پیشرفت فیزیکی معدن فسفات چرام رضایت بخش نیستطرح تبدیل نهبندان به عسلویه معدنی ایران وارد فاز اجرایی شدحادثه انفجار معدن در مازندران؛ فوت یک معدن کار

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ها به محض امضا شدن به سرعت باید ابلاغ شوند افزود: در حال حاضر از 9 تفاهم نامه حوزه معادن تنها 4 تفاهم نامه به سازمان صمت خراسان شمالی ابلاغ شده است در صورتی که باید هر 9 تفاهم نامه معادن به صورت رسمی ابلاغ شوند.

رییس سازمان صمت خراسان شمالی تاکید کرد: تمام مراحل تفاهم نامه ها حتی قبل از سفر نیز انجام شده و هیچ کاستی در روند تفاهم نامه ها از سوی استان نبوده و نیست. در حال حاضر نیز فرم ها بین معدن داران توزیع شده و منتطر ابلاغ باقی تفاهم نامه ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه به بار نشستن تفاهم نامه ها زمان می برد خاطرنشان کرد: بعضی از تفاهم نامه ها تا مرحله اشتغال و درآمدزیی دوسال زمان می برد.

فیروزه در خصوص تشکیل شورای معادن در استان گفت: تمام اعتبارات سفر رهبری در حوزه معادن جذب شده و در شورای معادن حرفی برای گفتن داریم. اما بیش از یک ماه است که درخواست درخصوص تشکیل شورای معادن ارسال می شود اما تاکنون به دلیل مشکلات مختلف این شورا تشکیل نمی شود. دو تن از نمایندگان نیز از حاضران در شورای معادن هستند.

گفتنی است تصمیمات شورای معادن مسیر اصلی بهره برداری و استفاده از ظرفیت معادن استان را مشخص می کند.

دیدگاهتان را بنویسید