140033

افزایش ذخایر اکتشافی در بزرگترین پهنه معدنی کشور

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: برنامه ریزی و فعالیت برای اکتشافات معدنی دراستان کرمان با قدرت دنبال می شود وذخایرمعدنی درنقاطی با ظرفیت بیشتر، شناسایی شده است.

به گزارش دنیای معدن، محمد حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: استان کرمان ظرفیت خوبی برای چهار بخش زمین شناسی دارای ظرفیت کانی زایی دارد و از سال ۹۳ سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت ویژه تر بحث اکتشاف را با توجه به سند راهبردی دنبال می کند و قرار است در حوزه سنگ آهن و مس قطب شویم.

او افزود: اکتشافات استان کرمان مربوط به دهه های قبل بوده و به صورت خاص در سال ۱۹۷۰ توسط شرکت های خارجی در استان کرمان اتفاق افتاد.

او بیان داشت:: درسند راهبردی استان کرمان، تولید ۲۴۰ هزار تن مس کاتد باید به ۴۰۰ هزار تن برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: این سیاست در سال ۹۳ در قالب تعریف پهنه در مقیاس بزرگ مقیاس در استان کرمان تعریف شده و افراد حقیقی و حقوقی می توانند اکتشافات را در حوزه معدن دنبال کنند، اما متاسفانه برخی اشخاص فاقد توان مالی و فنی در این حوزه ورود کردند و این افراد نه تنها مشکل اکتشاف را رفع نکردند، بلکه موجب بلوکه شدن بخش بزرگی از استان شدند لذا با توجه به قوانین و نیاز استان سیاست پهنه ها را تعریف کردیم.

او افزود: در قالب ۲۵ پهنه ۴۶ هزار کیلومتر مربع از استان را برای اکتشافات معدنی در مقیاس بزرگ را تعریف کردیم و ماحصل آن بانک اطلاعاتی جمع آوری شد که اکتشافات در آن موجود است.

اکنون دراستان کرمان فعالیت معدنی در ۲۵ پهنه درحال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید