140016

ضرورت نوسازی و بازسازی ماشین آلات معدنی

دنیای معدن - معاون طرح و برنامه وزارت صمت: نوسازی ماشین آلات معدنی باید با همکاری جدی بخش خصوصی دنبال شود.

به گزارش دنیای معدن؛ معاون طرح و برنامه وزارت صمت درجلسه پایش طرح های اقتصاد مقاومتی با محوریت معدن و صنایع معدنی گفت: نوسازی و بازسازی ماشین آلات معدنی برای توسعه بخش معدن بسیار ضروری است و این کار باید با همراهی و همکاری جدی بخش خصوصی دنبال شود.
آقای سعید زرندی افزود: نیاز سنجی های لازم و مدل های اجرایی این مهم را، معاونت معدنی و ایمیدرو با همکاری خانه معدن و اتاق بازرگانی باید پیگیری و به سرانجام رسانند.
وی تاکید کرد: طرح های اکتشاف ، هزینه بر و جزو وظایف حاکمیتی است، اما با توجه به محدودیت های بودجه ای کشور باید برای تحقق برنامه های سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی یک گروه قوی تامین مالی در این سازمان شکل بگیرد و بررسی کند چگونه می تواند نیاز های مالی خود را برطرف کند.
آقای زرندی افزود : البته باید از الان، برای بودجه سال ۹۹ به دنبال راه هایی برای تامین هزینه های اکتشاف در بودجه بود، اما نباید چشم ها را فقط به بودجه سالیانه دولت بست بلکه باید خلق راه های جدید و نو را پیگیری کنیم.
وی گفت: اطلاعات پایه اکتشاف نیاز توسعه معدن کشور است و برای این موضوع باید اقدامات جدی تری صورت پذیرد.
گفتنی است کمیته های معدن، صنعت، تجارت داخلی و خارجی برای پایش منظم طرح های اقتصاد مقاومتی و برنامه های سال رونق تولید در معاونت طرح و برنامه تشکیل شده است و در آن با حضور مسئولان مرتبط و تشکلهای، مسائل، موانع و مشکلات بررسی و پیگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید