139959

۵ مورد پروانه اکتشاف معدن در دامغان صادر شد

دنیای معدن - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دامغان از صدور پنج پروانه اکتشاف معدن طی پنج ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: سه میلیارد تومان مجموع سرمایه گذاری این پروانه ها است.

به گزارش دنیای معدن، علی سلاحی ضمن بیان اینکه پنج مورد پرونده اکتشاف در معادن دامغان طی پنج ماهه نخست سال جاری صادرشده است، ابراز کرد: میزان سرمایه گذاری در بخش اکتشاف معادن مذکور دو میلیارد و ۸۰ میلیون ریال بوده و بهره برداری از آنان می تواند چندین فرصت شغلی را نیز ایجاد کند.

وی تصریح کرد: تعداد پروانه بهره برداری در حوزه معدن دامغان طی پنج ماهه نخست سال جاری یک فقره با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد و ۶۷ میلیون ریال و با اشتغال زایی هفت نفر و همچنین تولید سالانه ۱۰ هزار تن مواد معدنی بوده است.

زغال سنگ بیشترین تعداد کارگر معدنی را دارد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دامغان به بیشترین فراوانی معادن شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: سنگ آهن، مس و زغال سنگ بیشترین فراوانی و همچنین فرآوری مواد معدنی در دامغان را تشکیل می دهد.

سلاحی بابیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ نفر از کارگران مشغول به کار در واحدهای معدنی بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت: ۲۶ نوع مواد معدنی در معادن دامغان وجود دارد و یک هزار و ۹۱۴ کارگر این مواد معدنی را از دل زمین بیرون می کشند.

وی بابیان اینکه هزار و ۳۰۰ نفر از جمعیت دو هزار نفری کارگران معدنکار دامغانی فقط در معادن زغالسنگ مشغول به کار هستند که این امر نشانگر ظرفیت این ماده معدنی در شهرستان است، گفت: دامغان از دیرباز در زمره غنی ترین معادن زغالسنگ البرز جنوبی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ۶۲۰ واحد معدنی در استان سمنان وجود دارد که چهار هزار و ۵۰۰ نفر کارگر در این تعداد معادن مشغول به کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید