139869

جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی هدف سازمان نظام مهندسی معدن است

دنیای معدن - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: مهم ترین هدف این سازمان پس از اکتشافات فراوری این مواد برای استفاده بهینه از معادن و جلوگیری از خام فروشی است.

به گزارش دنیای معدن داریوش اسماعیلی، با اشاره به وجود دو معدن طلا کشور در آذربایجان غربی اظهار داشت: این استان با داشتن دو معدن طلای زره شوران و آق دره تکاب و معادن سنگ های زینتی در یکی از سرآمدهای کشور بوده و همواره موردتوجه این سازمان است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های این سازمان جذب سرمایه گذار است، گفت: هم اکنون مجموع سرمایه گذاری در بخش معادن 200 هزار میلیارد تومان بوده که البته این میزان قابلیت افزایش 4 برابر را دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه اکتشافات مواد معدنی در دستور کار این سازمان قرار دارد، افزود: مهم ترین هدف این سازمان پس از اکتشافات فراوری این مواد برای استفاده بهینه از معادن و جلوگیری از خام فروشی است.

بازدید مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از دفتر تسنیم + تصاویرورود 5 معدن قم به چرخه تولید/انتقاد از آتش سوزی ها در شهرک شکوهیهمعاون وزیر صنعت: 40 درصد منابع بانکی کشور به بخش صنعت و معدن اختصاص یافت

اسماعیلی با بیان اینکه تحریم ها کمترین اثر را در معادن داشتند، گفت: برای این کار سرمایه گذاری بر روی معادن یکی از بهترین گزینه های دولت برای پیشرفت کشور است و اکنون ایران در زمینه تبدیل سنگ آهن به شمش آهن، ورق و میلگرد به پیشرفت های بسیاری دست یافته است.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد معادن کشور از نوع معادن کوچک هستند، تصریح کرد: بیش از 85 درصد اشتغال در معادن کشور نیز مربوط به همین معادن کوچک است و این معادن نیز در کنار معادن دیگر از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به برگزاری 600 دوره آموزشی برای افراد مشغول در بخش معادن افزود: از این 600 دوره 90 دوره مربوط به رانندگان معادن است.

دیدگاهتان را بنویسید