139865

سازمان ایمیدرو حدود ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن را پرداخت

دنیای معدن -براساس آمارهای وزارت صنعت، معدن وتجارت از مجموع حقوق دولتی معادن واریز شده به خزانه در مدت سه ماهه نخست امسال که رقم بیش از ۲۵۵ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) حدود ۱۵ درصد سهم داشت، درحالی که استان کرمان در این مدت حدود ۲۲ درصد از کل حقوق دولتی معادن را پرداخت کرد.

به گزارش دنیای معدن، آمارهای وزارتخانه مزبور گویای آن است که در مدت مشابه پارسال، بیش از ۱۷۲ میلیارد و ۸۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق دولتی معادن وصول شده بود، که امسال رشد ۴۷.۹ درصدی را نشان می دهد.

میزان حقوق دولتی معادن پرداخت شده توسط سازمان ایمیدرو در سه ماهه ابتدایی امسال ۴۰ میلیارد تومان اعلام شده، اما برای سه ماهه نخست ۹۷ در جدول مربوطه رقمی درج نشده تا مقایسه ای بین سال گذشته و امسال مشخص شود.

همچنین میزان دریافتی حقوق دولتی معادن در استان کرمان در سه ماهه نخست امسال بیش از ۵۶ میلیارد و ۲۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که بالاترین میزان در بین ۳۱ استان کشور، اما در مقایسه با بیش از ۷۸ میلیارد و ۶۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عملکرد سه ماهه ابتدایی ۹۷ کاهش ۲۸.۵ درصدی دارد.

بیشترین رشد دریافت حقوق دولتی معادن در مدت سه ماهه نخست امسال مربوط به آذربایجان غربی با یکهزار و ۳۸۷ درصد ثبت شد، میزان حقوق دولتی معادن در مدت مورد بررسی در این استان در سه ماهه ۹۷ بیش از یک میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان بود، درحالی که امسال در دوره مورد بررسی به رقم بیش از ۲۲ میلیارد و ۵۶۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

کمترین رشد پرداخت حقوق دولتی معادن هم مربوط به استان تهران است و از رقم بیش از یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در سه ماهه ۹۷ به رقم بیش از یک میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در سه ماهه بهار امسال رسید که رشد ۱.۵ درصدی را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید