139864

سرمایه گذاری 135 میلیارد ریالی برای اکتشافات معدنی

دنیای معدن - سازمان زمین شناسی و شرکت ایمیدرو 135 میلیارد ریال برای اکتشافات معدنی در خراسان جنوبی اختصاص داده اند.

به گزارش دنیای معدن، استاندار خراسان جنوبی امروز در دومین روز از سفر خود به شهرستان خوسف در جمع کارگران مجتمع مس قلعه زری با بیان این مطلب گفت: از 60 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور، 40 نوع در خراسان جنوبی وجود دارد که همین موضوع سبب شده امسال یکی از اولویت های توسعه استان، تمرکز بر معادن از طریق جذب سرمایه گذار باشد و در این خصوص خراسان جنوبی باید تبدیل به عسلویه معدنی شود.
معتمدیان با اشاره به اینکه مطالعات ژئو فیزیک در استان به پایان رسیده است افزود: یکی از آسیب ها در بخش معادن خام فروشی محصولات است ومحصولاتی که در استان تولید می شود به سایر استان ها برای فرآوری ارسال می شود و باید زمینه فرآوری محصولات معدنی را در خود استان فراهم کنیم.
وی همچنین در خصوص استقرار اورژانس در محور قلعه زری گفت : اورژانس محور قلعه زری مصوب شده است که در خصوص استقرار هرچه سریعتر آن پیگیری خواهیم کرد.
استاندارافزود: تا پایان سال شاهد راه اندازی شبکه های انتقال گاز و برخورداری مردم دهستان قلعه زری از نعمت گاز وهمچنین اصلاح محور قلعه زری خواهیم بود.
تأمین نیازمندی ها و تهیه امکانات رفاهی خانواده کارگران و نوسازی تجهیزات، از جمله خواسته های استاندار دراین سفر از مسئولان مجتمع مس قلعه زری بود.
ترمیم محور قلعه زری، استقرار پزشک و اورژانس، انتقال آب و پوشش شبکه اینترنت نیز از مهمترین خواسته های مردم وکارگران قلعه زری از استاندار بود. استاندار همچنین در جمع مردم دهستان براکوه در روستای گل خوسف، با اشاره به مهاجرت روستائیان به شهرها به دلیل خشکسالی گفت: تلاش می کنیم تا بر اساس مزیت های نسبی هر منطقه، اشتغال مردم را در روستاها افزایش دهیم و در این خصوص آمادگی داریم تسهیلات کم بهره با توجه به اقلیم منطقه و بوم گردی و گردشگری پرداخت کنیم که سرمایه گذاران در صورت مراجعه به فرمانداری و میراث فرهنگی حمایت خواهند شد.
معتمدیان در جمع مردم بخش ماژان خوسف نیز با اشاره به نهضت گلخانه ای در استان گفت: با توجه به وضعیت کم آبی استان، مردمی باید به سمت کاشت گلخانه ای تشویق شوند .
وی اجرای طرح های آبخیزداری، دامداری با ساز و کاری جدید در بحث توسعه پرورش شتر، احیای صنایع دستی و توجه به صنعت بومگردی را از راهکارهای رونق اشتغال در استان و شهرستان خوسف برشمرد که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید