139863

۱۴ هزار میلیارد طرح صنعتی و معدنی در کرمان افتتاح می شود

دنیای معدن - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از افتتاح حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان سال در استان کرمان خبر داد و گفت: عموم این پروژه ها در بحث معادن و صنایع معدنی است.

به گزارش دنیای معدن، مهدی حسینی نژاد، با اشاره به اینکه به زودی و به احتمال زیاد حضور رئیس جمهور را برای افتتاحاتی در استان کرمان داریم اظهار داشت: امسال حدود 14 هزار میلیارد تومان در استان کرمان افتتاحاتی را داریم که عموم آن در بحث معادن و صنایع معدنی است.

وی با بیان اینکه پروژه های بزرگی در استان کرمان آماده بهره برداری است گفت: خوشبختانه در آمایش سرزمینی این افتتاحات در یک شهرستان متمرکز نبوده و شهربابک، سیرجان، بافت، رفسنجان و ... را پوشش می دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه ما داریم به قطب فولادی کشور تبدیل می شویم و تولید فولاد استان کرمان به 10 میلیون تن می رسد افزود: پتانسیل بزرگی که در استان کرمان داریم این است که تولید کنستانتره ها، گندله ها و آهن های اسفجی و حدود 28 ابرکارخانه در استان داریم.

وی با بیان اینکه همه اینها می تواند موتور محرکه ای برای استان در زمینه قطعه سازی و شرکت های خدماتی باشد گفت: همه باید کمک کنیم تا این اتفاقات به سرعت در استان کرمان بیفتد و کمک کنیم که شرکت های قطعه سازی، خدماتی و صنایع پایین دستی در استان شکل بگیرد و تسریع شود.

قطعه سازی که خودروسازان با مجموعه اش همکاری نمی کنند، به مجلس گزارش کندوزیر صنعت: اجازه نمی دهیم خودروسازان قطعه سازی کننددرخواست قطعه سازان از خودروسازها: قراردادهای ما را شناور و عادلانه کنید

حسینی نژاد با اشاره به اینکه 200 واحد بزرگ صنعتی و معدنی استان را اجبار کردیم که نیاز خود را از واحدهای تولیدی داخل استان تامین کنند عنوان کرد: پتانسیل بزرگتر استان کرمان شرکت های خدماتی است که می تواند به فرصتی برای توسعه و اشتغالزایی در استان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در استان کرمان اگر همراه و همدل نباشیم نمی توانیم ضعف های قانونی، کاری، اداری و سرمایه گذاری استان را حل کنیم افزود: باید تلاش کنیم تا ظرفیت های استان را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرده و جلوی خام فروشی را در استان بگیریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه قرار است از 55 میلیون تن فولاد کشور، 10 میلیون تن آن در استان کرمان تولید شود گفت: تکمیل زنجیره فولاد نیز از کنسانتره، گندله، آهن اسفجی تا شمش همه در استان دیده شده و در استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات ظرفیت بزرگتری را در استان ایجاد کرده و شاخص های اقتصادی استان را ارتقا می دهد افزود: چیزی که امروز در جنگ اقتصادی به آن نیاز داریم این است که همه در کنار هم باشیم.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه پسته سیستم اقتصادی خیلی بزرگی برای استان بود که ظرف چهل سال در کرمان شکل گرفت تصریح کرد: ماحصل این کار این بود که آب ما تمام شده و سرمایه گذاری آن هم در استان اتفاق نیفتاده.

وی با بیان اینکه ما باید از اتفاقی برای پسته در استان افتاد امروز در معادن و صنایع معدنی استان باید درس بگیریم گفت: نباید اجازه دهیم اتفاقی که برای پسته افتاده برای صنایع ما هم اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید