139852

تعیین تکلیف بازنشستگی ۳۲۰۰ نفر از نیروهای شرکت زغال سنگ کرمان

دنیای معدن - استاندار کرمان گفت: ۳ هزار و۲۰۰ نفر با توجه به قانون مشاغل سخت و زیان آور از شرکت زغال سنگ شرایط بازنشسته را دارند که برای این موضوع به ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش دنیای معدن، محمد جواد فدائی در جلسه شورای گفت گوی استانی دولت و بخش خصوصی با محوریت مشکلات زغالسنگ در سالن پیامبر اعظم (ص) استاندری کرمان با اشاره به نیاز 128 میلیارد تومانی برای بازنشسته شدن نیروهای شامل قانون مشاغل سخت و زیان آور شرکت زغال سنگ کرمان گفت: باید ببینیم برای تامین ۱۲۸ میلیارد تومان پاداش بازنشسته های این شرکت چه اقداماتی را می توانیم انجام دهیم.
وی با اشاره به عدم توانایی مالی شرکت زغال سنگ کرمان در تامین این منابع، تاکید کرد: در حال حاضر زغال سنگ کرمان این توان مالی را ندارد که مقرر شد ۲ راه را برای حل این مسئله دنبال کنیم، که یکی استفاده از منابع حقوق دولتی برای پرداخت این بدهی و دیگری تقسیط بدهی به صورت 10 ساله و پرداخت قسطی به تامین اجتماعی است که در این راستا نیز آن ۴ درصد نیز به صورت مستمر توسط معادن به تامین اجتماعی پرداخت شود.
وی با اشاره به مصوبه مبنی بر پرداخت بدهی های شرکت ذوب آهن اصفهان به کرمان، تاکید کرد: جای سوال است که چرا مصوبه دولت اجرا نمی شود؟ وظیفه نمایندگان است که پیگیری کنند که این مصوبه چرا اجرایی نمی شود؟
وی با انتقاد به عملکرد برخی مدیران و تاکید بر مسئولیت پذیری، گفت: مدیر باید سرمایه گذار را در جریان ظرفیت های قانونی بگذارد، مدیران قوانین را خوب می دانند و ظرفیت های قانونی را می دانند؛ پس وظیفه درند این موضوعات را به بقیه هم گوشزد کنند.
استاندار کرمان بیان کرد: یا باید از طریق وام کم بهره موضوع بازنشستگی این نیروها حل شود یا از طریق کمک دولت کاری انجام شود که ما قولی نمی دهیم، اما حتما از طریق تهران این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
وی درباره قانون معافیت مالیات مستقیم گفت: به دلیل اینکه بهره بردار و صاحب معدن متفاوت هستند، مشمول قانون مالیاتی نمی شوند و قرار شد اتاق بازرگانی در این زمینه پیگیری و مصوبه شورای گفت و گوی ملی و سایر مراجع را اخذ کند.
*** شرکت زغال سنگ کرمان نمونه و مصداق کامل انحصار در اقتصاد است
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: ۳هزار و۲۰۰ نفر با قانون مشاغل سخت و زیان آور در شرکت زغالسنگ کرمان با ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار بازنشست خواهند شد.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در بخش زغال سنگ کرمان مشغول به کار هستند و اگر بخواهیم سیستم اقتصادی استان را اصلاح کنیم باید تمرکز ویژه ای بر روی موضوع زغال سنگ داشته باشیم.
وی تاکید کرد: شرکت زغال سنگ کرمان نمونه و مصداق کامل انحصار در اقتصاد است، می توان دید که انحصار خرید محصول زغال چه بر سر بنگاه های خصوصی زغال سنگ آورده و بی توجهی به بخش خصوصی نیز در زغال سنگ مصداق واقعی ناکار آمدی است.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان در ادامه جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در استان کرمان چهار محور اصلی تعیین تکلیف ۴ درصد افراد مشمول مشاغل سخت و زیان آور شرکت زغالسنگ کرمان، مطالبات شرکت زغال سنگ کرمان از ذوب آهن اصفهان، بدهی تامین اجتماعی و بدهی های شرکت ذغال سنگ، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید