139851

۵۰ معدن قابل توسعه زنجان چشم انتظار سرمایه گذار

دنیای معدن - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت:۵۰ مورد از معادن غیرفعال استان با حضور سرمایه گذار قابل توسعه است.

به گزارش دنیای معدن، رباب داداشی، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های معدنی استان، بیش از نیمی از معادن غیر فعال استان زنجان قابل توسعه و راه اندازی مجدد هستند.

این مسئول با اشاره به معادن غیرفعال استان، ادامه داد: 200 معدن غیر فعال در استان وجود دارد که بیش از 50درصد آن قابل توسعه است که اینگونه معادن را می توان با حضور سرمایه گذاران و کمک بخش خصوصی فعال کرد . در تلاشیم بتوانیم با ایجاد زنجیره ای در استان، شاهد فعالیت معادن و استفاده از پتانسیل های موجود باشیم .

داداشی با بیان اینکه با اجرای طرح احیای معادن، زمینه اشتغالزایی و تولید مواد معدنی فراهم می شود، تصریح کرد: امیدواریم با پویاتر شدن بخش معدن، شاهد حضور سرمایه گذاران جدید در این بخش و استفاده از پتانسیل های موجود باشیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: ۳۸۸ فقره معدن در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد ۳۳۳ فقره معدن پروانه بهره برداری دارد و در حال حاضر ۱۳۵ معدن در حال برداشت ماده معدنی هستند و ۱۸۸ معدن با وجود داشتن پروانه بهره برداری، استخراج مواد معدنی ندارد .

وی میزان ذخایر شناسایی شده انواع مواد معدنی را ۶۱۰ میلیون تن اعلام کرد و گفت: میزان استخراج اسمی مندرج در پروانه بهره برداری سالیانه ۱۱ میلیون و ۳۲۰ هزار تن است و مساحت کل محدوده های معادن استان ۲ هزار و ۶۰ کیلومترمربع معادل 9.4 درصد مساحت کل استان است و مساحت عرصه های عملیاتی معادن که دارای مجوز هستند ۱۲ کیلومتر مربع معادل ۵ صدم درصد مساحت کل استان را تشکیل می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید