139841

فعالیت ۸۱ معدن فعال در استان با استخراج سالانه ۴.۹ میلیون تن مواد از این معادن

دنیای معدن - رئیس سازمان صمت ایلام گفت: معادن استان با ذخایر شناسایی شده ۹۹۶ میلیون تن را از پتانسیل های توسعه ای استان برشمرد و بیان کرد: تعداد ۸۱ معدن فعال وجود دارد که سالانه ۴.۹ میلیون تن مواد از این معادن استخراج می شود.

به گزارش دنیای معدن، یارالله نصیری عنوان کرد: تصویب ۲۶۳ مصوبه در قالب ۷۵ جلسه اصلی و فرعی برای ۲۹۴ پرونده منجر به فعال سازی ۴۲ واحد تعطیل، افزایش ظرفیت ۴۸ واحد و تثبیت اشتغال ۱۰۴۶ نفر شده است.

رئیس سازمان صمت استان ایلام با اشاره به روند رو به رشد توسعه سرمایه گذاری بیان کرد: تا ابتدای دولت یازدهم سرمایه پروانه های بهره برداری ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است این در حالی است اکنون این میزان به ۳۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است و ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم در این واحدها مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: ۳۲۷ طرح با پیشرفت فیزیکی مشخص در حال اجراست که سرمایه مورد نیاز آنها ۱۷ هزار میلیارد تومان است.

نصیری اختصاص ۳ میلیارد دلار تسهیلات ارزی و جذب ۱.۴ میلیارد دلار این منابع در بخش طرح های بزرگ و شاخص در دست اجرا گام بزرگی در جهت تکمیل فرآیند صنعتی شدن استان دانست.

وی معادن استان با ذخایر شناسایی شده ۹۹۶ میلیون تن را از پتانسیل های توسعه ای استان برشمرد و بیان کرد: تعداد ۸۱ معدن فعال وجود دارد که سالانه ۴.۹ میلیون تن مواد از این معادن استخراج می شود.

این مسئول ادامه داد: اختصاص بخش زیادی از وقت و زمان کارگروه اقتصاد مقاومتی به رفع مشکلات بخش تولید و تجارت آثار مثبتی برجای گذاشته است.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکلات زیرساختی در زمینه گاز کشی شهرک ها در این کار گروه به سرانجام خوبی رسیده است.

رئیس سازمان صمت استان ایلام تفاهم نامه های انعقاد شده با سازمان های توسعه ای گام مثبت دیگری در جهت ایجاد صنایع بزرگ و متوسط در استان برشمرد و بیان کرد: اجرای ۴ طرح بزرگ جدید، تکمیل چرخه پتروشیمی ایلام، تکمیل شرکت ممبران ایوان، ایجاد طرح اتیلن اکساید در کنار پتروشیمی ایلام و انجام طرح های مطالعاتی در حوزه معدن و فعال سازی معادن تعطیل اقدام موثر و بزرگی دیگری برای صنعتی شدن استان است./ع

دیدگاهتان را بنویسید