139831

وضعیت بهای جهانی سنگ آهن

دنیای معدن -بررسی گزارشهای خبری نشان می دهد روند نزولی بهای سنگ آهن در بازارهای جهانی از جمله چین به عنوان بزرگترین وارد کننده این ماده معدنی و نخستین تولید کننده فولاد در جهان ادامه دارد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از نشریه اس اند پی گلوبال پلتس، شاخص سنگ آهن با درجه خلوص ۶۲ درصد در بازارهای آسیا روز چهارشنبه در مقایسه با آخرین معاملات صورت گرفته در روز سه شنبه این هفته ۶ دلار و ۳۰ سنت ریزش کرد و در سطح ۸۸ دلار و ۵۰ سنت در هر تن ایستاد.

همچنین هر تن سنگ آهن با درجه خلوص ۶۱ درصد نیز روز چهارشنبه برای تحویل در ماه سپتامبر ۸۸ دلار مبادله شد.

به گزارش متال اکسپرت، افزایش صادرات سنگ آهن برزیل، همچنین سبب ایجاد اختلال در بازار جهانی سنگ آهن شده است.

میزان صادرات سنگ آهن معدن واله برزیل به چین که پیش از این در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) با کاهش روبرو شده بود، در ماه ژوئن (خرداد-تیر) به ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسید.

گزارشهای خبری نشان می دهد میزان استخراج سنگ آهن برزیل در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۶۲ میلیون و ۳۹ هزار تن بوده است که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۸ حدود ۹.۸ درصد کاهش یافته است.

همچنین پیش بینی می شود میزان استخراج معدن ریو تینتو استرالیا تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۱۰۰ میلیون تن برسد، این در حالیست که این رقم در سال ۲۰۱۸ میلادی ۴۰ میلیون تن بود.

افت تقاضا در بازار فولاد

همچنین به نوشته بلومبرگ، میزان تقاضا در بازار فولاد در این هفته به شدت با افت روبرو شده به نحوی که شرکت های تولید کننده این فلز راهبردی یکی از بدترین شرایط کاری خود را در مدت زمان یاد شده از ۲۰۱۶ میلادی تا کنون داشته اند.

بر اساس این گزارش افت تقاضا برای خرید سنگ آهن در چین، افزایش بحرانهای بین المللی، عرضه بیش از حد سنگ آهن در برزیل و استرالیا، از مهمترین دلایل این رکود اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید