139819

ایجاد اشتغال در خط جدید سنگ آهن سیرجان

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت:با راه اندازی خط جدید فرآوری سنگ آهن در سیرجان ، ۱۰۰ شغل مستقیم و ۳۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.

به گزارش دنیای معدن، جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: احداث خط جدید یک میلیون تنی سنگ آهن با تجهیزات کاملا ساخت داخل، در راستای اصول اقتصاد مقاومتی و رونق تولید انجام شده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر درباره نتایج حاصل از بومی سازی کامل این خط گفت: کاهش حجم سرمایه گذاری ثابت این خط به حدود یک هشتم به دلیل نبود هزینه ارزبری، کاهش دوره بازگشت سرمایه این خط در مدت ٥ ماه، کاهش زمان احداث خط به کمتر از یکسال به دلیل نبود نیاز به زمان ترخیص کالا و همچنین کاهش زمان دستیابی به ظرفیت اسمی به کمتر شش ماه از جمله نتایج حاصل از بومی سازی است.

او با ابراز امیدواری از محقق شدن رویکرد ۱۰۰ درصدی ساخت داخل در سایر مراحل زنجیره فولاد در آینده نزدیک تاکید کرد: مهمترین دلیل دستیابی سریع به ظرفیت اسمی، تسلط کامل کارشناسان و تکنسین ها با تجهیزات ساخت داخل و پشتیبانی سازندگان است.

ملارحمان سرمایه گذاری ساخت این خط را ۵۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح کرد: با راه اندازی این خط جدید فرآوری سنگ آهن، ۱۰۰ شغل مستقیم و ۳۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید