139817

معاون وزیر صنعت:

اجرای ۱۴ میلیارد دلار طرح در بخش معدن حاصل نقادی خبرنگاران است

دنیای معدن -معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت معتقد است: سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) تاکنون ۱۴ میلیارد دلار طرح اجرا کرده که جذب منابع بخش خصوصی و پروژه های جدید محصول نقادی اصحاب رسانه است.

خداداد غریب پور روز سه شنبه در نشست صمیمانه با خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار ( ۱۷ مرداد) گفت: اصحاب قلم با نقدی که بر پیکره این مجموعه اقتصادی ( ایمیدرو) در قالب یک کار تیمی مبادرت می ورزند، در واقع فعالیت معدنی را به عنوان یک ضرورت برای توسعه کشور ارتقا می بخشند.

وی خاطرنشان کرد: براساس افق چشم انداز ۱۴۰۴ سازمان ایمیدرو باید ۱۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید جذب کند که این امر تلاش جمعی را طلب می کند.

غریب پور گفت: اولویت سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران، اکتشاف است و امسال برنامه 300 هزار کیلومتر پیش بینی شده که با استفاده از توان شرکت‌های بزرگ که در قالب کنسرسیوم متشکل شده‌اند، اجرایی می شود.

سازمان ایمیدرو در دولت یازدهم برنامه اکتشاف 250 هزار کیلومتر از اراضی کشور را برنامه ریزی کرد که سپس به 270 هزار کیلومتر ارتقا یافت.

رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو اضافه کرد: این سازمان در اندیشه تحقق بخشیدن به فعالیت اکتشاف در وسعت 600 هزار کیلومتر مربع است که امسال 300 هزار کیلومتر مربع پهنه‌های جدید معدنی اضافه می‌شود و به این ترتیب ظرفیت سرمایه‌گذاری در این بخش بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید