139815

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد

تکمیل چرخه تولید در مجتمع مس سونگون در آینده نزدیک

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت مس در مراسم تحویل بخش اول تجهیزات اصلی پروژه احداث کارخانه تغلیظ فاز 3 مجتمع مس سونگون گفت: با راه اندازی کارخانه تغلیظ فاز 3 مجتمع مس سونگون، 130 میلیون دلار در سال درآمد ایجاد خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، دکتر اردشیر سعدمحمدی با اعلام این خبر گفت: شرکت ملی مس در راستای دستورات ریاست محترم جمهوری، خود را مقید به اجرای این طرح می داند و خوشبختانه با ورود بخش اول تجهیزات اصلی پروژه احداث کارخانه تغلیظ فاز 3، این طرح با ظرفیت تولید 100 هزار تن کنسانتره در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفته است.


مدیرعامل شرکت مس افزود: تأکید کرده ام که این طرح با برنامه ریزی، عقلانیت، سرعت و دقت انجام شود تا هر چه سریع تر مردم منطقه و استان از آن فواید اقتصادی آن بهره مند شوند.
وی با تأکید بر این که تعیین نقشه راه برای شرکت های معدنی مطابق با سیاست گذاری شرکت های معدنی دنیا یکی از اصول رقابت جهانی در صنعت مس است افزود: بر اساس استرات‍ژی اقتصادی که اتحادیه اروپا برای یک دهه آینده تدوین کرده است مس جزو 20 عنصری است که سرمایه گذاری روی آن صرفه اقتصادی بالایی دارد؛ چراکه تا 5 سال آینده 2.5 میلیون تن به تقاضای جهانی مس اضافه می شود.


سعد محمدی با بیان این که بر اساس نتایج مطالعات اکتشافی در حال انجام، معدن مس سونگون از ذخایر معدنی خوبی برخوردار شده است که تداوم تولید در این مجتمع را برای سال ها تضمین می کند گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و در راستای تکمیل چرخه تولید در مجتمع مس سونگون اجرای طرح ذوب و پالایشگاه با سرعت در حال انجام است که در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید