139776

کارخانه آلومینیوم لامرد امسال بهره برداری می شود

دنیای معدن - نماینده لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاشمان این است که در مهرماه کارخانه آلومینیوم راه اندازی شود اما افتتاح رسمی آن چند ماه بعد انجام می شود.

به گزارش دنیای معدن، سید محسن علوی صبح امروز در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران در دوران نمایندگی اش با اشاره به بهره برداری از کارخانه آلومینیوم جنوب در لامرد تا چند ماه دیگر اظهار داشت: در شهریور آزمون استخدامی آلومینیوم برگزار و قرار است ۵۰۰ نفر جذب شوند که عمدتاً نیروهای دیپلم و فوق دیپلم هستند.

وی افزود: تمام تلاشمان این است که در مهرماه کارخانه آلومینیوم راه اندازی شود اما افتتاح رسمی آن چند ماه بعد انجام می شود.

علوی با اشاره به اینکه جذب نیرو فارغ از نگاه های سیاسی و بر اساس شایسته سالاری و تخصص انجام می شود تا حق هیچ کس ضایع نشود، گفت: تمام سعی مان این است عدالت را اجرا کنیم.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه های ورزشی نیز تصریح کرد: امیدواریم تا ۳ ماه آینده مجموعه ورزشی تابناک به بهره برداری برسد که بخش زیادی از نیازهای ورزشی شهرستان لامرد را تأمین می کند.

وی با بیان اینکه در ساخت این مجموعه از لوازم مرغوب استفاده نشده است، خاطرنشان کرد: سرامیک های کف استخر آن باید تخریب و دوباره وارد مدار جدید شود که در حال حاضر نیز این امکان وجود ندارد و وزارت کار در بحث اعتبارات دچار مشکل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر پروژه های نیمه تمام به سرانجام برسد دیگر نیازی نیست به دنبال پروژه باشیم چرا که سرمایه گذار رغبت به انجام سرمایه گذاری پیدا می کند.

علوی با اشاره به اینکه بسیاری از کارها انجام شده که هنوز رسانه ای نشده است بیان داشت: اگر در سه سال اخیر نشست های رسانه ای نداشتم برای این بود که فضای مناسب رسانه ای ندیدم و امروز نتیجه کارهایم را ارائه دادم.

وی با اشاره به اینکه فضای رسانه ای در لامرد و مُهر، منطقی و آرام تر شده است، گفت: به تخریب ها جواب نداده اما به انتقاد پاسخ می دهم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دلخوری از رسانه های منتقد و مقابل خود ندارم بلکه عامل تحرک برای ما بوده و از آن ها تشکر می کنم.

علوی در خصوص احداث شهر جدید تابناک در لامرد نیز گفت: جانمایی این شهر انجام شده اما یک تداخل با شهرک صنعتی دارد که باید فاصله آن با شهر جدید یک کیلومتر باشد که در حال حاضر ۵۰۰ متر فاصله آن است که چنانچه این تعارض حل شود، کلنگ زنی آن انجام می شود.

نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت احداث بزرگراه لامرد- پارسیان نیز گفت: این بزرگراه توسط بخش خصوصی در حال احداث است که پس از اعمال تحریم ها اعتبار سرمایه گذاری توسط سرمایه گذار از ۳۶۰ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان رسید که این مبلغ در توان بخش خصوصی نیست.

علوی گفت: به دنبال این هستیم تا از طریق برگزاری کنسرسیوم در میان بانک ها انجام شود که در سفر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز این موضوع مطرح شد.

وی ادامه داد: پروژه هایی که انجام شده است نتیجه تلاش بنده به تنهایی نیست بلکه تلاش ۳ نماینده قبل از من هم بوده است.

این نماینده مجلس در خصوص ترمینال جدید فرودگاه لامرد نیز گفت: ترمینال جدید فرودگاه بین المللی لامرد نیز ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تلاش می کنیم تا هفته دولت افتتاح شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای در ادامه سخنان خود با اشاره به تحریم های آمریکا تصریح کرد: امروز آمریکا دست روی امنیت اقتصادی کشور گذاشته تا سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان صورت نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید