139762

21 محدوده سنگ آهن و طلا در پهنه قروه شناسایی شد

دنیای معدن - معاون امور معادن سازمان صمت کردستان از شناسایی 21 محدوده سنگ آهن و طلا در پهنه قروه خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، مهدی مرادی اظهار کرد: به گزارش مجری اکتشافات ژئوفیزیک هوایی پهنه قروه 21 محدوده امیدبخش سنگ آهن، طلا و سایر عناصر در پهنه مذکور شناسایی شده که مطالعات تکمیلی این محدوده ها آغاز شده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: نظر به وجود ذخایر سنگ آهن در منطقه قروه از جمله معادن سنگ آهن گلالی، آسناون و سایر مناطق این شهرستان اکتشافات ژئوفیزیک هوایی به انجام رسیده است.

وی عنوان کرد: وجود واحدهای زمین شناسی مستعد کانه زایی سنگ آهن مانند توده های نفوذی گرانیتی، گرانودیوریتی، دیوریتی و .... و واحدهای میزبان در کنتاکت واحدهای مذکور، جهت بهره بردن از فناوری های نوین و به روز اکتشافی به عنوان پهنه اکتشافی در کالک مبنای این سازمان تعریف و به سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) واگذار شد.

وی خاطر نشان ساخت: در پهنه مذکور، ایمیدرو با استفاده از فن آوری برداشت داده های زئوفیزیک هوایی، 7 هزار و 860 کیلومتر خطی با فواصل خطوط 500 متر پرواز کرد، که ماحصل اکتشافات در این پهنه منجر به شناسایی محدوده های امیدبخش معدنی شده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: به گزارش مجری اکتشافات ژئوفیزیک هوایی پهنه قروه 21 محدوده امیدبخش سنگ آهن، طلا و سایر عناصر در پهنه مذکور شناسایی شده که اکتشافات تکمیلی در محدوده های مذکور برای تعیین ذخیره آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید