139703

راه اندازی واحد شمش گیری طلا و نقره با سرمایه گذاری خارجی در خوی

دنیای معدن - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: واحد فرآوری و شمش گیری طلا و نقره با سرمایه گذاری یک میلیون دلاری سرمایه گذاران چینی در شهرستان خوی با ظرفیت تولید 600 کیلوگرم شمش و با ایجاد اشتغال مستقیم برای 81 نفر در شرف راه اندازی است.

به گزارش دنیای معدن، محمد دهقان امروز، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در آذربایجان غربی، دو واحد بزرگ فرآوری مواد معدنی با حضور سرمایه گذاران خارجی در شهرستان خوی راه اندازی می شود

وی تصریح کرد: واحد فرآوری و شمش گیری طلا و نقره با سرمایه گذاری یک میلیون دلاری سرمایه گذاران چینی در شهرستان خوی با ظرفیت تولید 600 کیلوگرم شمش و با ایجاد اشتغال مستقیم برای 81 نفر در شرف راه اندازی بوده که تمامی سرمایه این واحد توسط سرمایه گذار خارجی تامین شده است.

وی افزود: واحد تولیدی سیلیس نسوز و میکرو سیلیس یکی دیگر از واحدهای سرمایه گذاری شده خارجی بوده که با حجم سرمایه گذاری پنج میلیون دلاری و ظرفیت تولید سه هزار تن در سال برای 10 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: تمامی تولیدات واحد تولیدی سیلیس نسوز و میکرو سیلیس به کشورهای روسیه، آذربایجان و کشورهای همسایه و آسیای میانه صادر می شود.

دهقان در خصوص تامین مواد اولیه و خوراک این واحدهای تولیدی عنوان کرد: تمام مواد اولیه این واحدها توسط معادن داخل استان تامین شده و از خام فروشی مواد معدنی نیز جلوگیری به عمل می آید.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به معادن سیلیس استان اشاره کرد و افزود: در استان تعداد 15 معدن سیلیس با استخراج سالیانه 249 هزار و 800 تن وجود دارد که در این معادن تعداد 130 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه واحد تولیدی فیلم استرچ PVC با حجم سرمایه گذاری دو میلیون دلار و با ظرفیت تولید سالانه دو هزار تن انواع فیلم استرچ گفت: این واحد برای 12 نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال را فراهم آورده و از دیگر واحدهای سرمایه گذاری شده توسط سرمایه گذار ترکیه ای در حال فعالیت است.

دهقان ادامه داد: عمده تولیدات این واحد، برای جلوگیری از واردات محصولات مشابه به داخل کشور و با قیمت مناسب روانه بازارهای داخلی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید