139681

بهره برداری از معادن مس به تکنولوژی جدید نیاز دارد

دنیای معدن -نماینده مردم کرمان و راور در مجلس معتقد است بهره برداری از معادن مس به تکنولوژی و به روز رسانی ماشین آلات نیاز دارد چراکه از این طریق می توان میزان تولید ملزومات مسی را افزایش داد.

به گزارش دنیای معدن، محمدمهدی زاهدی درباره وضعیت صنعت مس در کشور، گفت: در صورتی که اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود و برای مقابله با تحریم های یک جانبه آمریکا و کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت به دنبال اقدام عملی باشیم باید از ظرفیت هایی مانند معادن و صادارت مواد معدنی استفاده کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان باید به دنبال راهکاریی برای کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهایی نفتی باشند اما حتی در صورت نیاز، نیز نباید نفت خام صادر شود بلکه این ماده باید پس از تبدیل به سایر محصولات در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها با ارزش افزوده بیشتر به فروش رسد.

استفاده صد درصدی از معادن مس مغفول مانده است

وی اظهار کرد: علیرغم اینکه ایران معادن مس بسیاری دارد اما از این ظرفیت به صورت بهینه استفاده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در حال حاضر دنیای دیجیتال و الکترونیک به شدت به مس نیاز دارد، اضافه کرد: برای بهره برداری بهتر از معادن مس، باید تلاش بیشتری برای توسعه صنایع جنبی این ماده معدنی صورت گیرد چراکه ملزومات مسی از یک سو ارزش افزوده بیشتری دارد و از سوی دیگر می توان از طریق صادرات، ارزآوری مناسبی برای کشور ایجاد کرد.

زمینه توسعه صنایع جنبی مس در کرمان و آذربایجان شرقی فراهم شود

رئیس کمیسیون آموزش، نحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از صادارت مس خام، ادامه داد: باید زمینه توسعه صنایع جنبی مس در کرمان و آذربایجان شرقی -که دارای بیشترین معادن مس هستند- فراهم شود.

وی تصریح کرد: برای بهره برداری از معادن مس مذاکرات مهمی با وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت ملی مس و شرکت صنایع جنبی مس شهید باهنر کرمان صورت گرفته است که باید با پیگیری، نتایج مطلوب حاصل شود.

افزایش ارزش افزوده مس با تولید ملزومات مسی

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهره برداری از معادن مس به تکنولوژی و به روز رسانی ماشین آلات نیاز دارد، بیان کرد: می توان از مس برای ضرب سکه استفاده کرد به طور مثال سکه های پنج هزار تومانی، ده هزار تومانی و… تولید کرد از سوی دیکر می توان از این ماده معدنی برای تولید کابل و… استفاده کرد تمام این فعالیت ها مقرون به صرف بوده و می تواند ارزش افزوده برای کشور ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید