139610

راه اندازی و توسعه ۴ خط تولید گروه صنعتی فولاد ایران

دنیای معدن - استاندار خوزستان از راه اندازی و تسعه ۴ خط تولید گروه ملی صنعتی فولاد ایران خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: ۴ خط تولید گروه صنعتی فولاد ایران در خوزستان پس از مشکلات زیادی که این واحد صنعتی با آن روبه رو بود وارد مدار تولید شد.

وی افزود: با فشار بیشتر تحریم ها انتظار می رود که شرکت فولاد خوزستان از شرکت های فولادی در این استان حمایت بیشتری داشته باشد و همراهی و همکاری شرکت فولاد برای حل مشکلات شرکت های فولادی همچون اکسین، کاویان، نورد لوله و گروه ملی صنعتی فولاد ایران بسیار تأثیر گذار بوده است.

شریعتی بیان داشت: صنعت، معدن و تجارت در تولید، اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی و صادرات از اهمیت ویژه ای در اقتصاد کشور برخوردار است به طوری که سهم این مجموعه، از تولید ناخالص داخلی حدود ۴۰ درصد است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در روز صنعت و معدن، فرصت ها و تهدید های توسعه ای این بخش به بحث گذاشته می شود و گزارش های ارایه شده، چراغ راهی برای رفع مشکلات موجود و بهبود فعالیت های آتی مسئولان است، تلاش برای همگرایی دولت و بخش خصوصی از اهداف این رویداد بزرگ است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی، با توجه به وجود ذخایر غنی معدنی و امکانات بالقوه نظیر انرژی فراوان، دسترسی به آب های بین المللی و نیروی تحصیل کرده، ضرورت توجه به حضور بخش معدن در آن پررنگ تر می شود، از این رو بخش معدن با توجه به اثربخشی که در گردش چرخ اقتصاد دارد، امروزه به نماد اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

زمینه سازی برای حمایت از کالای ایرانی در کشور

وی افزود: حمایت از تولید داخل با اقداماتی همچون ممنوعیت واردات کالای مشابه خارجی، تشویق صادرات، ارایه تسهیلات کم بهره را در پیشبرد این روند مؤثر است.

شریعتی گفت: می تواند زمینه لازم را برای انجام اقدامات عملی برای حمایت از کالای ایرانی فراهم کند و در نتیجه موجب رونق تولید کالای ایرانی شود و بخش خصوصی می تواند نقش فعالانه تری در رونق تولید و اشتغال داشته باشد.

استاندار خوزستان در پا یان اظهار داشت: موضوعات حوزه صنعت و معدن باید با محوریت و میدان داری بخش خصوصی در اقتصاد مطرح شود و پیشنهاد ها و راهکار های اجرایی برای برطرف کردن آن ها مطرح شود.

دیدگاهتان را بنویسید