139592

اشتراک گذاری تجربیات بومی سازی در صنایع بزرگ معدنی

دنیای معدن - دکتر غریب پور گفت: برپایه برنامه ریزی های صورت گرفته ازسوی وزارت صمت و سازمان توسعه ونوسازی صنایع معدنی ایران مصمم هستیم تا موانع رونق تولید را با همکاری صنایع معدنی برطرف کنیم و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری شاهد رونق تولید در کشور باشیم.

به گزارش دنیای معدن، دکتر خداداد غریب پور معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در بازدید از غرفه شرکت مس در نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید اظهار داشت: در این راستا با تشکیل نشست ها و کارگروه هایی موانع و محدویت های پیش روی صنایع معدنی کشور شناسایی است. از جمله این محدودیت ها و موانع تامین برخی تجهیزات است که در این زمینه استراتژی استفاده حداکثری از ظرفیت های ساخت داخل با حمایت از سازندگان داخلی در دستور کار ایمیدرو قرار گرفته است.

غریب پور تاکید کرد: انتظار داریم تا با پیاده سازی سیاست گذاری های رونق تولید و بومی سازی حداکثری شاهد شکوفایی و تداوم رونق تولید و اشتغال زایی در در صنایع معدنی باشیم
معاون وزیر صمت با اشاره به تجربه های بسیار گران بهای شرکت مس و شرکت های فولادی در حوزه بومی سازی گفت: می توان با اشتراک گذاری این تجربیات در سطح ملی و برای سایر صنایع بزرگ و کوچک معدنی قدم بزرگی در پیشبرد هر چه سریع تر بومی سازی و اتکا به توانمندی های داخلی برداشت.
وی در پایان تاکید کرد: در جریان نهادینه کردن سیاست بهره گیری از فرصت های ساخت داخل بدون شک باید همکاری با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید