139591

تعهد بانک ملی برای تامین مالی ۳ طرح صنعتی در جاجرم

دنیای معدن -فرماندار جاجرم گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان، بانک ملی ایران کمک به تامین مالی سه طرح بزرگ صنعتی در این شهرستان را متعهد شد.

رضا آذری روز یکشنبه اظهار داشت: در سفر هفته قبل رئیس جمهوری به استان، تامین مالی طرح سرمایه گذاری در نیروگاه خورشیدی، طرح تولید مرحله ۲ شمش آلومینیوم و تامین خوراک و مواد اولیه برای طرح کربنات کلسیم (کاغذ سنگی) توسط بانک ملی ایران تعهد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان، این شهرستان در حوزه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری مصوبات خوبی گرفت.

آذری با اشاره به افتتاح مرحله نخست شمش آلومینای جاجرم با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر، افزود: اجرای شمش بیلت با ظرفیت ۵۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری در این سفر مصوب شد که این پروژه یکی از طرح های پایین دستی آلومینا است و با سرمایه گذاری ایمیدرو انجام می شود.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید پودر آلومینا هم از دیگر مصوبات این سفر بود، افزود: بر اساس تفاهم منعقد شده، ظرفیت تولید پودر آلومینا در کارخانه آلومینای ایران از ۲۴۰ هزار تن در وضعیت کنونی به ۲۸۰ هزار تن افزایش می یابد و برای این طرح ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

فرماندار جاجرم خاطرنشان کرد: بررسی ساخت مرحله دو کارخانه آلومینا از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان بود که قرار است این کارخانه در کنار کارخانه آلومینا اجرا شود.

آذری گفت: مرحله ۲ کارخانه آلومینا با ۲۵۰ هزار تن ظرفیت سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۳۵۰ میلیون دلار اعتبار ارزی اجرایی می شود که اجرای آن در گرو تضمین تامین ذخایر معدنی پودر بوکسیت به میزان ۶۰ میلیون تن است.

وی گفت: ذخایر کنونی معادن در اختیار کارخانه آلومینا ۴۰ میلیون تن است که نیاز این مجتمع را تا چند دهه آینده کفایت می کند و باید ۲۰ میلیون تن به این ذخایر افزوده شود.

آذری اظهار داشت: برای محقق شدن این اقدام، اختصاص پهنه به شرکت آلومینا برای پی جویی و اکتشاف معدن مصوب شده است.

فرماندار جاجرم افزود: ایجاد واحد هیدرات ریزدانه از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان است که این طرح با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تن در سال و سرمایه گذاری ۳۳۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید، روز یکشنبه هفته گذشته، ۲۳ تیرماه به خراسان شمالی سفر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید