139579

دفاتر شرکت های سیمان در آستانه تعطیلی

دنیای معدن -شرکت سیمان تامین ،دفاتر شرکت های تحت پوشش خود را در تهران را تعطیل می کند.

به گزارش دنیای معدن،دفاتر ۱۷ شرکت تحت پوشش سیمان تامین،یکی از شرکت های زیر مجموعه شستا ، به دستور مدیر عامل این شرکت تعطیل می شوند.

تاکنون شرکت های سیمان خوزستان،خاش ،ساوه، بجنورد، خزر و غرب تعطیل شدند و سایر شرکت ها از جمله شرکت سیمان ارومیه ،صوفیان، قائن، شاهرود، سپاهان، نیریز، زنجان و کردستان با ضرب الاجل تعیین شده تا پایان تیرماه در تهران فعالیت خواهند داشت و از ابتدای مردادماه تعطیل می شوند .

تعدادی از کارمندان دفاتر تهران این شرکت ها در گفتگو با خبرنگار پایشگر ضمن ابراز نارضایتی از این تعطیلی ،گفتند که با این کار ، خانواده های کارمندان دفاتر تولید سیمان در تهران با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.

یکی از کارمندانی که فقط تا پایان تیرماه ، می تواند در دفتر تهران ، مشغول به کار باشد ، گفت:امکان انتقال به شهرستان محل تولید سیمان را ندارم و بنا بر تصمیمات اتخاذ شده از سوی شرکت، یا باید به محل کارخانه سیمان در شهرستان بروم یا از کار بیکار می شوم.

یکی دیگر از کارمندان این شرکت ها نیز ضمن تایید اتفاقات می گوید: حدود ۳۰۰ نفر به دلیل اتخاذ چنین تصمیمی بیکار می شوند اما متاسفانه شرکت سیمان تامین، برای مشاغل مورد نیاز خود نه تنها کارمندان قدیمی را به کار نمی گیرد، بلکه در چنین شرایطی در حال جذب نیروهای جدید است و بااین کار فقط کارمندان قدیمی از کار بیکار می شوند.

کارمند دیگری که بیش از بیست سال سابقه کاری دارد، می گوید :امکان نقل و انتقال کارمندان در این مدت زمان تعیین شده وجود ندارد چطور می توانیم در کمتر از یک هفته به شهرستان هایی که کارخانه های سیمان در آنجا مستقر هستند ،برویم.البته همکاران خانم ما مشکلات مضاعفی دارند و متاسفانه مدیران در این زمینه تدبیری نیندیشیده اند و بااین کار تعداد زیادی بیکار می شوند.

وی به فروش دفاتر شرکت های سیمان در تهران ، اشاره می کند و می گوید :فروش دفاتر تهران، منبع مالی مناسبی برای شرکت سیمان تامین و به تبع آن شستاست .

حال این سئوال پیش می آید که با توجه به اینکه فراهم کردن زمینه های اشتغال یکی از وظایف و شعارهای دولت تدبیر و امید است ،بیکار کردن تعدادی از کارمندان به بهانه های مختلف ،در شرایط دشوار کنونی چه معنایی دارد؟!

دیدگاهتان را بنویسید