139549

کارشناس امور معادن سازمان صمت کرمانشاه مطرح کرد:

شرایط صدور مجوز برای معادن در کرمانشاه /سرنوشت معادن متروکه

دنیای معدن -کارشناس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه شرایط صدور مجوز برای معادن را در این استان تشریح کرد.

به گزارش دنیای معدن، فرهاد رضا زاده در خصوص چگونگی و شرایط صدور پروانه بهره برداری از معادن اظهار داشت: قانون معادن ۲ شیوه اصلی به این منظور وجود دارد و یا برندگان مزایده برای محدوده های شناخته شده و یا مکتشفین محدوده های بکر، می توانند نسبت به صدور و دریافت این مجوز اقدام کنند.

وی افزود: پس از اینکه پروانه اکتشاف برای مکتشفین محدوده های بکر صادر شد، در صورت به نتیجه رسیدن، گواهینامه کشف برای آنها صادر می شود که این گواهینامه قابل واگذاری است و هم خود فرد می تواند بهره برداری کند و هم آن را به بهره بردار واجد صلاحیت واگذار کند.

کارشناس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: در سایر موارد نیز پس از متروکه شدن معادن و غیر فعال شدن و ابطال پروانه بهره برداری، محدوده ها در ید وزارت صنایع و معادن باقی می ماند.

این مسئول گفت: وزارت صنایع و معادن اختیار دارد که اینها را در هر سال به طور متناوب از یک بار تا ۴ بار به مزایده بگذارد و بهره برداران واجد صلاحیت در این مزایده شرکت و نسبت به فعال کردن معادن، اقدام کنند.

رضازاده در خصوص اینکه چه افرادی واجد صلاحیت هستند نیز افزود: در طی ۱۰ سال اخیر دستورالعمل هایی صادر شده که معدن به افراد واجد صلاحیت واگذار شود و این فرد در دو بخش تجربیات شخصی در حوزه معدن و امکانات سرمایه و دارایی اقدامات قبلی که در این حوزه انجام داده است مورد ارزیابی قرار می گیرد و بر این اساس امتیاز بندی می شوند و به تناسب امتیاز کسب شده می توان محدوده معدنی به آنها واگذار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید