139548

جزییات توافق قیمتی فولادی ها و سنگ آهنی ها به روایت مدیر عامل چادر ملو

دنیای معدن -نخستین جلسه رایزنی شرکت های معدنی و فولادی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین نرخ گندله، کنسانتره و اهن اسفنجی امروز برگزار شد که در آن نظر شرکت ها با افزایش ۲ درصدی نرخ کنسانتره و گندله و ثابت ماندن نرخ آهن اسفنجی بود، اما اعلام نرخ ها به اعلام نظر معاونت معدنی وزارتخانه موکول شده است و ممکن است به جلسه یا جلسات دیگری برای چکش کاری نرخ ها بیانجامد.

" محمود نوریان" مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در خصوص رایزنی شرکت های معدنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش نرخ گندله، کنسانتره و آهن اسفنجی افزود: در این جلسه که امروز با حضور شرکت های مطرح فولادی و معدنی، همچنین دکتر سرقینی معاون معدنی وزارتخانه و سایر مسئولان بخش معدن برگزارشد، ضرایب قیمتی موارد یاد شده بر مبنای قیمت شمش فولاد خوزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی بیان داشت: در این جلسه که ۱۶ شرکت مطرح معدنی از جمله چادرملو، گل گهر، سنگ آهن مرکزی، اوپال و همچنین از بین شرکت های فولادی فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و ذوب آهن اصفهان حضور داشتند، شرکتها متفق القول بر نرخ گندله به میزان ۲۳.۵ درصد شمش فولاد، کنسانتره به میزان ۱۶ درصد شمش فولاد و آهن اسفنجی با همان نرخ گذشته یعنی ۵۰ درصد شمش فولاد نظر داشتند.
نوریان خاطرنشان کرد: این نخستین جلسه برای بحث و بررسی و رایزنی شرکت ها با وزارتخانه برای افزایش نرخ گندله، کنسانتره و اهن اسفنجی بود، اما آنطور که از فضای جلسه مشهود بود، به نظر می رسد جلسه آخر بوده باشد.
وی گفت: هرچند نرخهای پیشنهادی شرکت ها در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما هنوز نهایی نشده و منتظر اعلام رسمی وزارتخانه هستیم که شاید نرخ مورد اعلامی شرکتها مورد تایید قرار گرفته و شاید کاهش یابد.
مدیرعامل چادرملو ادامه داد: در این جلسه ۲ درصد افزایش برای نرخ های کنسانتره و گندله پیشنهاد شد، اما از آنجایی که قیمت آهن اسفنجی ارزان شده، شرکت ها با همان نرخ سابق برای این ماده معدنی موافقت کردند.
وی اضافه کرد: برای بررسی آثار این نرخ ها در بورس، ابتدا منتظر اعلام نظر وزارتخانه می مانیم و پس از آن به انجام محاسبات لازم خواهیم پرداخت که اگر اثر قابل ملاحظه باشد باید سریعتر به بورس اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید