139536

1700 میلیارد تومان برای راه اندازی "آلومینیوم جاجرم" سرمایه گذاری شد/ بخش خصوصی برای توسعه صنایع پایین دستی آلومینیوم، حمایت می شود/ قراردادهای حمایتی با معادن کوچک بسته می شود

دنیای معدن - وزیر صنعت معدن و‌تجارت گفت: برای راه اندازی کارخانه آلومینیوم جاجرم، 1700میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش دنیای معدن، رضا رحمانی که در سفر رییس جمهوری به استان خراسان شمالی سفر کرده است، عصر امروز در شورای اداری و ستاد تسهیل و رونق شهرستان های جاجرم و گرمه، تصریح کرد: کارخانه های آلومینا و تولید شمش آلومینیوم می توانند شهرستان های جاجرم و گرمه را متحول کنند. وی ادامه داد: از بخش خصوصی برای ایجاد و توسعه صنایع پایین دستی آلومینیوم دعوت می کنیم. رحمانی پیش از آغاز سخنانش از صنعتگران و صاحبان اصناف خواست که مشکلات و مسایل خود را مطرح کنند. از این رو صاحبان اصناف، صنعتگران و برخی فعالان اقتصادی استان خراسان شمالی، تامین سرمایه در گردش، امور بانکی و نرخ مالیات برای این استان را از جمله مشکلات خود معرفی کردند. رحمانی با ابراز قدردانی از تولیدکنندگان، گفت: کسانی که در عرصه تولید به ویژه در ۱۴ ماه اخیر فعالیت می کنند رزمندگان جبهه اقتصادی هستند. وی تاکید کرد: با تحریم، قصد تعطیل کردن تولید را داشتند اما خوشبختانه نه تنها نتوانستند که شاهد رشد تولید و صادرات شده ایم. رحمانی به اقدامات دولت در این باره اشاره کرد و افزود: امروز تفاهمنامه ای ۱۳بندی با استاندار خراسان شمالی در جهت رونق تولید امضا کردیم. وی یادآور شد: با هدف رونق تولید در شهرستان ها و استان های محروم، دفتری در این مناطق ایجاد کرده ایم. زمبن ارزان رحمانی تاکید کرد: آماده واگذاری زمین و تقسیط بهای آن به کمترین قیمت در خراسان شمالی هستیم. وی بر توانمندی های داخلی تاکید کرد و اظهار داشت: نمایشگاه فرصت های ساخت داخل برای همین منظور، پنجشنبه این هفته برگزار می شود. قراردادهای حمایتی با معادن کوچک وزیر صنعت معدن و تجارت خاطر نشان کرد: فعال سازی معادن کوچک جزو برنامه های وزارت صنعت معدن و ‌تجارت است. وی تصریح کرد: خرید محصول تولیدی این معادن به صورت قراردادهای بلند مدت از جمله برنامه های وزارت صنعت معدن و تجارت است. وی به ناخرسندی فعالان اقتصادی نسبت به عملکرد مالیاتی استان، گفت: شهرستان های گرمه و جاجرم که حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارند نباید دچار مشکل بیکاری، تولید و مالیات شوند. وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: فشار مالیاتی باید برای آن عده ای باشد که فرار مالیاتی دارند و هم جهت با تولید و اشتغال نیستند. رحمانی اظهار داشت: برنامه جامعی برای امسال در جهت رونق تولید داریم و امید داریم دغدغه مقام معظم رهبری برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید