139523

۸۸ گواهی کشف معدن در سمنان صادر شد

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۸۸ فقره گواهی کشف معادن با ذخیره قطعی ۵۹ میلیون تن در این استان صادر شد.

بهروز اسودی روز شنبه افزود: این فقره گواهی کشف صادر شده در استان سمنان با برآورد هزینه عملیاتی ۶۵ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: ۶۰۸ معدن با اشتغالزایی برای بیش از چهار هزار نفر در استان سمنان فعال است.

اسودی با اشاره به مشکلات بخش معدن در استان سمنان، اظهار کرد: تأمین و تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل طرح مطالعه ژئوفیزیک هوایی و تکمیل عملیات اکتشافی در برخی محدوده‌های معدنی و ساماندهی امور زیربنایی، راه‌سازی و تجهیزات در معادن، از مهم‌ترین مسائل و مشکلات این بخش است.

وی با بیان اینکه پراکندگی و تنوع مواد معدنی در گستره ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع است، تصریح کرد: سالانه ۲۳ میلیون و ۱۶۷ هزار تن ماده معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود.

اسودی با اشاره به ذخیره قطعی معدنی بیش از ۶۰۰ میلیون تُنی در سمنان، اضافه کرد: اکنون بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی در سال از معادن استان استخراج می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم را داراست.

۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۴۰ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغال سنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان تولید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید