139510

کارخانه کک سازی زرند برای رونق تولید و ایجاد اشتغال نیازمند هماهنگی در سطح ملی است

دنیای معدن - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور بیان داشت: این کارخانه ظرفیت خوبی داشته، اما به هماهنگی های در سطح ملی نیاز دارد تا تولید آن رونق و زمینه اشتغال زیادی را فراهم کند.

به گزارش دنیای معدن، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در سفر به استان کرمان، صبح امروز(۱۹ تیر) از گلخانه هیدروپونیک رز ایرانمنش، کارخانه کک سازی و پالایش قطران و مجتمع فولاد زرند ایرانیان و کارخانه واگن سازی بازدیدکرد و ۲بند سنگ و سیمانی زیر حوزه گُجگین و چشمه امام رضا در منطقه ده بالای کرمان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح و کلنگ سیل بند ده بالا با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان به زمین زده شد.

بابک دین پرست در حاشیه این بازدیدها از کارخانه واگن سازی زرند با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت خوبی داشته، اما به هماهنگی های در سطح ملی نیاز دارد تا تولید آن رونق و زمینه اشتغال زیادی را فراهم کند؛ تصریح کرد: سال گذشته به استان ها اعلام کردیم پروژه های بزرگ استان خود که دارای پیشرفت فیزیکی خوبی هستند اما به دلیل مشکلاتی به بهره برداری نرسیدند را به وزارت کشور ارسال کنند که در کل کشور 93 طرح اعلام شد.

وی گفت: 4 طرح با سرمایه یک هزار و ۳۱۸ میلیاردتومان در سطح کشور با پیشرفت فیزیکی صد در صد داشتیم که به دلایلی به بهره برداری نرسیده بودند و یکی از آنها کارخانه کک سازی زرند در استان کرمان بود که بیشترین حجم سرمایه گذاری در بین این 4 طرح را به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع وزیر کشور با طرح این پرسش که اگر پروژه ای مشکل زیست محیطی دارد چرا اجازه اجرای آن داده می شود؟ ادامه داد: وزارت کشور هفت مأموریت ویژه در راستای رونق تولید برای استانداران و فرمانداران کشور با محوریت ابلاغ کرد که احیای واحدهای راکد، جلوگیری از تعطیلی واحدهای فعال، کمک به واحدهای تولیدی که مشکل جدی دارند، تلاش برای برگشت واحداهای تولیدی دارای مشکلات مالی و تحت تملیک بانک ها به خط تولید، تکمیل واحدهای تولیدی دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و کمک به حل مشکل پروژه های نیمه تمام و واگذاری آن ها به بخش خصوصی از جمله محورهای این ابلاغیه است.


در سفر یک روزه این مسئول به استان کرمان ۲بند سنگ و سیمانی زیر حوزه گُجگین و چشمه امام رضا در منطقه ده بالای کرمان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح و کلنگ سیل بند ده بالا با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان به زمین زده شد.

وی از کارخانجات و واحدهای تولیدی دارای مشکل در شهر کرمان بازدید و عصر امروز در ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی استان شرکت و پس از آن در جمع مدیران واحدهای صنعتی و خدماتی حضور می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید