139509

نمایشگاه بین‌المللی ویترین و زمین بازی صنعت سنگ تزئینی

دنیای معدن -مدیر برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه گفت: نمایشگاه‌ها کلا ویترین و زمین بازی یک صنعت هستند. تمام ماحصل تلاش یک سال در فرآوری، استخراج، کشف، معدن، ماشین‌آلات جدید، نوآوری‌ها رونمایی می‌شود.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه دیروز ۱۸تیر با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و تا جمعه ۲۱ تیرماه نیز دایر است.

کاوه فاضل مدیر برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه در ارتباط با برگزاری یازدهمین دور از برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی سنگ تزئینی یازدهمین دوره است که در تهران برگزاری می‌شود از سال ۹۵ با تشکیل کارگروه صنفی متشکل از شرکت روشان روز به عنوان برگزار‌کننده شروع به کار کرد.

وسعه‌ همکاری‌های اقتصادی درونی و بیرونی صنف و صنعت سنگ

وی ازجمله مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران را فزایش حجم مبادلات بازرگانی خارجی، توسعه‌ همکاری‌های اقتصادی درونی و بیرونی صنف و صنعت سنگ، ایجاد رقابت سالم داخلی و بین‌المللی، تبادل اطلاعات و دانش فنی در همه‌ی زمینه‌های صنعت سنگ، انتقال فناوری و توسعه و گسترش ارتباطات بین‌المللی، توسعه و گسترش خدمات نرم‌افزاری، فنی و مهندسی سنگ در داخل و تلاش برای صادرات آن، توسعه‌ی اطلاعات و آموزش عمومی بازدیدکنندگان عنوان کرد.

مدیر برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه در ادامه گفت: ما برای برگزاری نمایشگاه از همان ابتدا با یک سند راهبردی حرکت کریم و نخستین ماحصل آن افزایش صد درصدی کمیت در بخش ریالی بود و افزایش ۳۰۰ درصدی در بخش ارزی که این امر تا سال ۹۷ ادامه داشت.

۸۶ شرکت در لیست انتظار

فاضل در ارتباط با فضای برگزاری نمایشگاه گفت: امسال ۸۰۰۰هزار متر فضای مفید نمایشگاه سنگ‌های تزئینی بود که جوابگوی متقاضیان را ندارد. متاسفانه ۸۶ شرکت در لیست انتظار برای شرکت در این نمایشگاه قرار گرفتند و ما به دلیل کمبود فضا نتوانستیم حضور این شرکت‌ها را در نمایشگاه داشته باشیم.

وی با اشاره تاثیر تحریم‌ّها بر نمایشگاه‌ بین‌المللی سنگ‌های تزئینی گفت: هر ساله ما از کشور‌های مختلف شرکت‌کننده داشیتم امسال با توجه به شرایط پیش‌آمده تعداد مشارکت کننده‌های خارجی کم شده به تبع تنها از کشور‌های چین، ترکیه، ایتالیا غرفه دار داریم.

نمایشگاه بین‌المللی ویترین و زمین بازی یک صنعت هستند

مدیر برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه با اشاره به تاثیر نمایشگاه‌ سنگ‌های تزئینی در پیشرفت صنعت کشور گفت: نمایشگاه‌ها کلا ویترین و زمین بازی یک صنعت هستند تمام ماحصل تلاش یک سال در فرآوری استخراج کشف معدن جدید ماشین‌آلات جدید نوآوری‌های در تولید و توزیع در یک نمایشگاه بین‌المللی سنگ مثل تهران رونمایی می‌شود. حضور در نمایشگاه به عنوان عامل ارتقای صنعت است و علاوه بر ارائه تولیدات جدید، فرهنگ‌سازی و برنامه ریزی برای تولید آینده را نیز در پی دارد.

پیوند صنعت سنگ با علم و فناوری روز

فاضل گفت: ما تمام تلاشمان در این چهار سال، پیوند دادن صنعت سنگ با علم و فناوری روز است. پیوند صنعت صنعت و دانشگاه است و کلاس‌های عملی و ورک شاپ‌ها را در این نمایشگاه‌ در نظر گرفتیم.

مدیر برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه با اشاره به نبود برنامه ریزی دقیق برای ارائه برنامه به صاحبان صنعت نمایشگاهی گفت: ما برای حضور صاحبان صنایع کشورهای دیگر باید یک جدول برنامه ریزی دقیق ارائه دهیم و این موضوع یک پروسه طولانی دارد اما از طرف مسئولین این جدول به ما بسیار دیر ارایه می‌شود و ما برای هماهنگی‌ با خارجی‌ها با مشکل مواجه می‌شویم.

دیدگاهتان را بنویسید