139494

فاز دوم کارخانه فولاد جهان آرا اروند ۲۰ درصد پیشرفت دارد

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: فاز دوم کارخانه فولاد جهان آرا اروند مستقر در شهرک صنعتی خرمشهر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش دنیای معدن، محمدیان، با اشاره به بازدید معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از کارخانه فولاد جهان آرا اروند مستقر در شهرک صنعتی خرمشهر اظهار کرد: در این بازدید روند احداث فاز دوم این کارخانه از سوی معاون وزیر مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اشتغال مستقیم این شرکت در فاز نخست ۸۰۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم آن ۳۵۰۰ نفر است، افزود: قرار است تا در فاز دوم این طرح نیز به همین میزان شاهد اشتغالزایی برای جوانان منطقه باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان تصریح کرد: سرمایه گذاری این واحد صنعتی معادل ۶ هزار میلیارد تومان برای هر فاز است که در فاز اول شاهد فعالیت کارخانه هستیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک فاز دوم نیز راه اندازی شود.

محمدیان عنوان کرد: فاز دوم کارخانه فولاد جهان آرا اروند مستقر در شهرک صنعتی خرمشهر در حال حاضر در مرحله شمع کوبی قرار دارد و می توان گفت که دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی است.

وی در خصوص ظرفیت تولید فاز اول کارخانه خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید سالانه این واحد ۱.۵ میلیون تن شمش اسلب عریض است که برای لوله های قطر ۵۶ اینچ صنعت نفت و گاز کاربرد دارد. این محصول برای نخستین بار در کشور در شهرک صنعتی خرمشهر تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید