139493

فعال سازی معادن کرمانشاه از اولویت های مدیران استان است

دنیای معدن -استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت خالی نقش معادن در اقتصاد و توسعه استان گفت: در سال 98 صدور پروانه برای بهره برداری از معادن به ویژه معادن فلزی باید در اولویت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گیرد.

به گزارش دنیای معدن، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در جلسه شورای معادن استان که در سرسرای تدبیر استانداری که با حضور مدیرکل اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: در سال ۹۷ به دلیل برنامه ها و سیاست های مطالعاتی معادن کشور و تقسیم بندی پهنه ها عملاً کاری در بخش معادن استان کرمانشاه انجام نشد و یکی از عوامل ضعف توسعه کرمانشاه همین عقب ماندگی در بخش معادن است.

وی در ادامه با اشاره به مطالعات انجام شده بر روی پهنه های معادن استان ابراز امیدواری کرد هر چه سریع تر این پهنه ها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای شروع فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی آزاد شود.

بازوند همچنین از سازمان ایمیدرو خواست در بحث سرمایه گذاری و جذب بخش خصوصی در معادن فلزی کرمانشاه پیش قدم شود زیرا که بخش خصوصی ضعیف و توان مالی و علم سرمایه گذاری در این بخش را ندارد به همین منظور سازمان ایمیدرو برای کمک به توسعه استان باید خود در معرفی سرمایه گذار به ما کمک کند.

استاندار کرمانشاه؛ استان کرمانشاه را از نظر معادن فلزی غنی و ثروتمند توصیف کرد و گفت: معادن قیر کرمانشاه یکی از مهم ترین معادن قیرطبیعی کشور است که در استان وجود دارد ولی به دلیل عدم سرمایه گذاری تخصصی و علم فن آوری این ماده معدنی به صورت خام صادر می شود.

بازوند در پایان با اشاره به مرحله اول مطالعات پهنه های معدنی استان ابراز امیداوری کرد نیمه دوم سال جاری با جذب سرمایه گذاری در شمال و شرق استان شاهد جهش اقتصادی در این مناطق باشیم.

پنج پهنه معادن در استان کرمانشاه در مرحله اول مطالعه شده است

مدیرکل اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه این جلسه گفت: در کشور ۱۶۰ پهنه اکتشافی تقسیم بندی شده که تاکنون ۸۰ پهنه آن مطالعه و ۷۰۰ نقطه اکتشافی مثبت رسیده ایم.

اسدالله کشاورز در ادامه گفت: در استان کرمانشاه پنج پهنه اکتشافی تقسیم بندی شده که از این پنج پهنه تاکنون ۱۶ نقطه مثبت با درجه بندی یک تا سه شناسایی شده است.

وی مهم ترین پهنه را پهنه ۲ هزار و ۸۰۰ هکتاری سنقر دانست که بیش تر حاوی فلز آهن و مس و عناصر نادر خاکی است و ابراز امیدواری کرد با عزم جدی و بزرگ مسئولان استانی اکتشافات این پهنه مورد بهره برداری استان قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید