139486

شهرک صنعتی مس ورزقان به زودی اجرایی می‌شود

دنیای معدن - فرماندار ورزقان از اجرایی شدن شهرک صنعتی مس ورزقان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، حسن یحیوی اظهار کرد: هیأت وزیران در مصوبه شماره ۱۱۲۹۰ مورخ ۳۰/‏۰۱/‏۹۴‬ به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد بند ۸ اصلاحی ماده واحده قانون راجع به تأسیس شرکت شرکت‌های صنعتی ایران، تصویب کرده که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مجاز است نسبت به ایجاد شهرک صنعتی مس ورزقان در استان آذربایجان‌شرقی اقدام کند.

وی افزود: شهرک صنعتی مس با هدف جلوگیری از خام فروشی، ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی، تولید ثروت و سرمایه گذاری کارآفرینان در صنایع پایین دستی مس در ورزقان ایجاد می‌شود.

فرماندار ورزقان گفت: شمش‌های مس تولیدی در طرح‌های توسعه مس سونگون و کارخانه لیچینگ این معدن، برای فراوری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در اختیار واحدهای سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی مس ورزقان برای تبدیل به محصولات مسی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: طی مذاکراتی که با وزیر صمت، مدیران شرکت ملی مس و مدیر مس منطقه انجام گرفت، مقرر شد با استفاده از نظر کارشناسان مربوطه و انجام استعلامات لازم از دستگاه‌های متولی، مکانی مناسب برای احداث شهرک صنعتی مس در ورزقان، انتخاب و مراحل بعدی آن انجام گیرد که خوشبختانه این مهم با حمایت‌های استاندار، انجام شده و با استقبال اهالی روستای علی بیگ کندی از احداث شهرک در اراضی واقع در محدوده این روستا، هم‌اکنون پروژه، مرحله تملک اراضی را طی می‌کند.

یحیوی گفت: برای احداث شهرک صنعتی تخصصی مس ورزقان ۱۰۰ هکتار زمین مورد نیاز بود که در محل پیش بینی شده ۵۴ هکتار اراضی دولتی وجود دارد و مابقی اراضی نیز از اشخاص خریداری خواهد شد که خوشبختانه اشخاص همکاری لازم را دارند.

وی افزود: کلنگ احداث شهرک مذکور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار آذربایجان شرقی در دهه فجر سال ۹۷ بر زمین زده شده است و عملیات اجرایی آن به زودی و پس از اتمام مراحل تملک اراضی اجرایی خواهد شد.

فرماندار ورزقان، ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران علاقه مندان به سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی مس، از وجود مشوق‌هایی چون معافیت مالیاتی ۱۰ ساله و بیشتر برای شرکت‌های فعال در شهرک صنعتی مس ورزقان و شهرک صنعتی موجود ورزقان خبر داد.

وی احداث و راه‌اندازی شهرک صنعتی تخصصی مس ورزقان را گامی مهم در جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال قلمداد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید