139437

توقف صادرات محصول کلینکر کارخانه سیمان اردستان

دنیای معدن - صادرات محصول کلینکر کارخانه سیمان اردستان به چین متوقف شده است.

به گزارش دنیای معدن؛ مدیرعامل سیمان اردستان با بیان اینکه چین بزرگترین تولیدکننده سیمان در جهان است گفت: افزایش 3 برابری هزینه های حمل و نقل ریلی،خدمات باربری و نبود امکانات باربری باعث متوقف شدن بارگیری و صادرات این محصول شده است.
احمدرضا عمرانی فرد افزود: با ایجاد جذابیت قیمتی و تولید محصول با کیفیت پارسال با در دست گرفتن بازار این کشور موفق به صادرات200 هزار تن کلینکر به این کشور شدیم.
وی با اشاره به اینکه دولت خدمات بندری شامل تخلیه و بارگیری و صادرات را به بیش از چهار برابر افزایش داده و صادرات مقرون به صرفه نیست گفت: درحال حاضر400 هزار تن کلینکر در سیمان اردستان تولید و دپو شده است.
عمرانی فرد در ادامه با بیان اینکه 6 کارخانه سیمان دراستان اصفهان10درصد نیاز کشور را تامین می کند گفت: اگر به سیمان استان کمک نشود در آینده شاهد بیکاری کارگران خواهیم بود .
وی در ادامه با اشاره به موفقیت های کارخانه سیمان اردستان گفت: در یک طرح تحقیقاتی مشترک با یک شرکت دانش بنیان ، برای نخستین بار در کشور طرح تولید سیمان از لجن های نفتی در این کارخانه اجرایی شد.
عمرانی فرد به انتخاب سیمان اردستان به عنوان واحد برتر معدنی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: دریافت تندیس واحد نمونه صنعت سبز استان و واحد برتر کیفیت از طرف انجمن کارفرمایان سیمان کشور از دیگر افتخارات سیمان اردستان است.
وی با بیان اینکه سیمان اردستان کمترین آلودگی زیست محیطی را دارد و به صورت آنلاین به سیستم محیط زیست متصل است افزود: سال گذشته 4 میلیارد تومان هزینه فیلترهای کارخانه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید