139417

اشتغال ۱۲هزار نفر در معادن خراسان جنوبی

دنیای معدن - ۱۲هزار نفر در معادن خراسان جنوبی مشغول بکار کردند که بیشترین این افراد در معادن ذغال سنگ کار می کنند.

به گزارش دنیای معدن، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: این افراد در 604 معدن استان با بیش از 3میلیارد و 700میلیون تن ذخیره قطعی مشغول بکارند.


شهرکی با بیان اینکه بیشترین اشتغال بخش معدن خراسان جنوبی با 5هزار 700نفر در معادن ذغال سنگ شهرستان طبس است افزود: از مجموع 65نوع ماده معدنی شناخته شده کشور، خراسان جنوبی با توجه به ساختار زمین شناسی از ذخایر غنی معدنی با تنوع قریب به 50 نوع ماده معدنی برخوردار است.


وی با اشاره به صدور بیش از 600پروانه بهره برداری معدنی گفت: بیش از 16هزار میلیار ریال در عرصه های معدن استان سرمایه گذاری شده است.


رئیس سازمان صمت با اشاره به انجام بیش از 200هزار کیلومتر خطی ژئوفیزیک هوایی و وجود نیروی متخصص بومی در رشته های زمین شناسی و معدن گفت: این امر زمینه و فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی، اعم از اکتشاف، استخراج، فرآوری صنایع مرتبط و گردشگری معدن و همچنین استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی فراهم کرده است.


انواع خاک های صنعتی، بنتونیت و کائولن، ذغال سنگ از دو نوع حرارتی و کک شو، کانسنگ مس، انواع سنگ های تزئینی و نما (اعم از سخت و نرم شامل گرانیت ها، مرمریت، تراورتن ومرمر)، خاک و سنگ نسوز، فلورین، سیلیس، منیزیت، آهن، پتاس و کانسنگ طلا از ظرفیت های شاخص معدنی خراسان جنوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید