139401

تعادل بازار فولاد با افزایش و استمرار عرضه ها در بورس کالا

دنیای معدن - مدیر عامل فولاد کویر گفت: لازم است هم دولت و هم تولیدکنندگان به مکانیسم عرضه در بورس کالا کمک کنند تا با افزایش عرضه ها و منظم شدن آن، شاهد تعادل و کشف بهتر قیمت محصولات فولادی باشیم.

به گزارش دنیای معدن، احمد خوروش، مدیر عامل فولاد کویر گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نقشه راه صحیحی را برای تنظیم بازار فولاد کشور در پیش گرفته که اختصاص صادرات مقاطع فولادی صرفا برای تولیدکنندگان یا نمایندگان آن ها و همچنین تعیین کف عرضه در بورس کالا از آن جمله است.

وی افزود: اگر عرضه شمش در بورس کالا به درستی و به میزان مناسب صورت پذیرد، هم قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی که به دست مصرف کننده می رسد، معقول خواهد شد و هم واحدهای تولیدی مجبور به خرید مواد اولیه با قیمت های گران نخواهند بود. ضمن اینکه با مکانیسم عرضه و تقاضا، قیمت واقعی کشف شده و دست دلالان از القای هیجانات غیر واقعی به بازار کوتاه خواهد شد.

خوروش ادامه داد: فولاد کویر به عنوان یک تولیدکننده بخش خصوصی پیش قدم شده و میلگرد تولیدی خود را در بورس عرضه می کند اما اگر سایر واحدهای تولیدی به دولت در این مسیر کمک نکنند، قطعا قیمت فولاد در بازار تنظیم نخواهد شد؛ همچنین در این مسیر تسهیل فرآیند پذیرش و معاملات بورس نیز کمک کننده است.

مدیرعامل فولاد کویر گفت: بنابراین لازم است هم دولت و هم تولیدکنندگان به مکانیسم عرضه در بورس کالا کمک کنند تا با افزایش عرضه ها و منظم شدن آن، شاهد بازگشت قیمت محصولات فولادی به قیمت های واقعی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید