139385

طرح آمارگیری معادن فعال لرستان آغاز شد

دنیای معدن -معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: عملیات میدانی طرح آمارگیری معادن در حال بهره برداری (فعال) استان آغاز شده و تا پایان شهریور به اتمام می رسد.

به گزارش دنیای معدن، سید حسین نورالدینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح، مأموران آمارگیر با مراجعه به حدود ۷۵ معدن تولیدات مختلف و ۱۵ معدن شن و ماسه رودخانه ای در حال بهره برداری، اطلاعات تفصیلی مورد نظر را در قالب پرسش نامه، جمع آوری می کنند.

وی ادامه داد: هدف کلی تهیه و اجرای طرح آمارگیری از معادن درحال بهره برداری، تهیه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد این بخش و محاسبه سهم آن در تولید ناخالص داخلی کشور، مقدار و ارزش تولیدات، مقدار و ارزش فروش، مقدار و ارزش صادرات مستقیم، ارزش افزوده، ترکیب نیروی انسانی به تفکیک تولیدی، غیرتولیدی، مدرک تحصیلی و مقدار استخراج، ارزش سرمایه گذاری و پارامترهای زیست محیطی، بهداشت و ایمنی است.

وی تاکید کرد: به منظور اجرای درست و کارشناسی این طرح، سمینار آموزشی خرداد امسال با مشارکت عوامل اجرایی برگزار شده است.

اکنون ۱۹ نوع ماده معدنی از ۱۲۷ معدن فعال استان استخراج می شود که با آغاز کار بهره برداری از معدن سرب و روی، این رقم به ۱۹ ماده می رسد.
ذخیره معادن استان ۵۸۸ میلیون تن برآورد شده که عمده آن سنگ لاشه و تزئینی است، سال گذشته ۶ میلیون و ۳۴۰ هزار تن ماده معدنی از لرستان استخراج شده که این میزان معادل ۹۱ درصد تعهد استان است.
لرستان در حالی ۲ درصد ذخیره سنگ کشور را دارد که ۶ درصد میزان استخراح کشور را دارا است.

دیدگاهتان را بنویسید